Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er resultatet i et holdingselskab ved underskud i datterselskabet?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Fra  GolBong Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet min virksomhed som et holdingselskab med et datterselskab hvori driften finder sted.

Det er nu tid til første års årsregnskab, og resultatet i driftsselskabet (datterselskabet) har givet et lille underskud.

Hvordan skal resultatet i holdingselskabet nu laves, kan man have et resultat med lutter nuller eller skal man overføre resultatet (underskuddet) til holdingselskabet?

Underskuddet i driftsselskabet skal jo anvendes til at udligne fremtidigt overskud i driftsselskabet, så skal det vil ikke flyttes og registreres i holdingselskabet?

 

mvh Jørgen

 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 05:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på den valgte regnskabspraksis. Vælger du indregning til kostpris kan du godt skrive nuller.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 13. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Fra  GolBong Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du skriver "indregning til kostpris", mener du så hvilken pris jeg har taget mit varelager op til?

 

Jeg tager varelageret op til den pris jeg har givet for varen (kostpris).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Salvum:
Når du skriver "indregning til kostpris", mener du så hvilken pris jeg har taget mit varelager op til?

Nej... Der tales om hvilken metode, som du har benyttet til at indregne holdingselskabets ejerandel af driftselskabet i holdings regnskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

tag hjælp - årsrapport er ikke så let med sambeskatning og rene 0 er det vel ikke  du har vel en egenkapital i holding som påvirkes af resultatet i drift der bliver mindre værd osv

Se om ikke f.eks. Thomas kan lave de to årsrapport og selvangivelse til god pris

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Fra  GolBong Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men er der overhoved nødvendigt at indlevere et koncernregnskab?

Jeg kan jo finde følgende beskrivelse, og så stor er jeg trods alt ikke.....

§ 110 . Koncernregnskab kan undlades hvis 2 af følgende

størrelser ikke overskrides på balancetidspunktet:

Balancesum på 36 mio. kr.

–Nettoomsætning på 72 mio. kr.

–gennemsnitlig antal heltidsbeskæftigede 50

 

 

mvh Jørgen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Salvum:
koncernregnskab

Der er ikke nogen som taler om koncernregnskab i denne tråd.

Regnskabsmæssigt skal du i dt holdingselskab indregne værdien af anparterne i drift. (Hvordan det gøres afhænger af den regnskabsmetode som du vælger - normalt kostprisen.

John nævner sambeskatningsindkomsten som er en opgørelse over skatten i de to selskaber lagt sammen. Der er tvungen sambeskatning så den opgørelse skal laves af hensyn til skatten.

§ 110 i årsregnskabsloven omhandler hvornår der skal laves et koncernregnskab som - forenklet sagt - er en sammenlægning af årsregnskaberne i dine to selskaber. Her er det korrekt at du endnu er for lille til at det obligatorisk.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)