Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ventilation til indendørs grill

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens jeg ville bare lige spørge om der er nogen her inde der ved hvor man kan skaffe sådan et ventilations/emhætte system til restauranter? Jeg ville nemlig gerne åbne sådan en asiatisk restaurant hvor gæster selv kan grille over bordet, men jeg har lidt svært ved at finde nogen som sælger sådan et udsugningssystem som skal gå over borderne så hele restauranten ikke er fyldt med røg, damp og mados. Jeg ved kun at ventilationssystemet ligner små emhætter over borderne og det er utrolig populært i asian, men hvad angående Danmark så er jeg ikke sikker på hvor jeg kan skaffe sådan et system henne eller hvor jeg skal henvende mig til hvis jeg skal have det costum made her i Danmark.
Hjælp! :s

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12671
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

La2drae:
sælger sådan et udsugningssystem som skal gå over borderne så hele restauranten ikke er fyldt med røg, damp og mados.

Nu antager jeg at der er tale om en trækulsgrill - Du bør være opmærksom på faren for forgiftning pga. kulilte f.eks hvis den mekaniske ventilation skulle svigte pga. strømsvigt eller mekanisk fejl.  Kontakt den lokale brandinspektør for at høre om det overhoved er tilladt at bruge sådan en grill.

Mht. emhætten så prøv hos et ventilationsfirma eller et stor køkken udstyrsfirma f.eks HW Larsen, Brønnum eller Ken storkøkken.  Alternativt BKD Rådgivning, VisionAir Aps.

Tilmeldt 4. Aug 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ok men jeg har ikke tænkt mig at bruge træ eller kul til grillen, jeg tænker nemlig over at bruge elektriske eller de der små gasdrevet grille. Men tak for hjælpen! Nu ved jeg nogenlunde hvor jeg skal søge og hvad jeg skal gøre :D

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)