Men hvordan får jeg overblik over hvad der skal til, her tænker jeg på hvordan jeg lettest finder frem til om jeg fx skal lave indhold målrettet det, skal der linkbuilding til, har konkurrenterne noget på det søgeord som jeg mangler osv.
Kort sagt så vil jeg gerne kunne undersøge hvor meget eller lidt der skal til og også hvad der er vigtigst for at jeg kommer til tops der.
Hej Thomas. Det er godt nok noget af et søgeord, du vil på side et med !.
Jeg vil sige det sådan her: Det gør du ikke, ikke uden at bruge nogen der har forstand på SEO og smider en masse penge i det. hvis jeg var dig ville jeg vælge nogle sætninger, med ordet hjemmeside i, fremfor kun Hjemmeside.
Ok intet er umuligt ! Men du er op imod nogen, der ved hvad de laver. så jeg vil sige, læs op på alt hvad der har med SEO at gøre, afprøv en masse ting så du selv får erfaring, i hvad der virker og hvad der ikke virker.
Den måde jeg har fundet frem til hvad der virker (havde meget viden i forvejen) og ikke virker, er at jeg har kunne tage statistikker over 16000 sider. Hvilket har givet mig en solid viden om, hvad der er ren plat og hvad der er brugbart, ud af alt det folk siger. Folk der virkelig ved hvad de laver indenfor SEO, giver ikke deres viden væk :) så det er en jungle... og kræver meget arbejde.
Hvis man ikke sigter efter månen rammer man aldrig :)
Men det jeg mangler er nok mest et værktøj til at finde ud af hvad mine konkurrenter har som jeg mangler for at komme på side 1. På så mange andre søgeord ligger vi med NemmeHjemmesider.dk og kæmper med de samme konkurrenter om pladserne, men lige på "hjemmeside" er vi helt væk.
Hej igen :) Jeg vil forslå dig at oprette en opgave på freelancer fordi det du efterspørg er en seriøs strategi/analyse der er massere af kompetente folk der, der kan hjælpe dig :)
Evt. kig på en konkurrent og gennemtjek deres side og så kan du måske se hvad de gør anderledes for din side? Det står selvfølgelig ikke alene men en god måde at sammenligne med..
Lidt off topic, hvis jeg søger på "hjemmeside" kommer visitcopenhagen.dk op som #9 med meta description "Vi bruger cookies til at sikre, at vi giver dig den bedste oplevelse på hjemmesiden. ... indstillinger, antager vi, at du gerne vil modtage cookies fra hjemmesiden." selvom de har indsat en meta description på deres side.
Google må altså tro at siden handler om hjemmesider hvorfor den erstatter deres eget meta tag.
Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.
Måske du skulle teste ordet af i en adwords kampagne. Uden at have undersøgt det, vil jeg gætte på der skal rigtigt meget til for at komme op på det ord, og det er altid rart at vide lidt om hvordan ordet egentlig konverterer til salg, inden man spytter en masse penge og tid i SEO.
Jeg har faktisk lige sat en kampagne op i adwords, men selv hvis det konverterer dårligt så er det et vigtig ord for os.
Den holdning kan jeg ikke helt forstå. Du er da nødt til at se på de potentielle omkostninger i forhold til den potentielle indtægt. Dette skal sammenholdes med at alle pengene kan være spildt, såfremt Google laver en ændring i en af deres algoritmer som rammer jer.
Hvis det f.eks. koster 100.000 kr. at komme i top3 (uden der er nogen garanti for dette), skal man jo se på hvad der er af søgninger og konverteringen på dette. Dette skal man så se i forhold til udgiften og risikoen for at placeringerne daler igen.
Thomas Vestergaard:
Findes der ikke nogle firmaer man kan få til at udforme en strategi der skal løse dette?
Der findes mange der kan komme med forslag til hvad der måske hjælper. Men du er ikke garanteret at de penge du smider efter det, giver f.eks. en top3 placering.