Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning til SKAT med ApS - skal / skal ikke - hvor lidt / meget???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 15
Indlæg ialt: 16
Fra  Triathlonshop ApS Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg ejer et ApS som jeg købte 20. november 2015. I perioden inden jeg overtog var der underskud i virksomheden og ligeså har jeg i perioden frem til 31/12 også et underskud.

Nu står jeg - lige som mange andre danskere - og skal indberette mine ændringer til SKAT. I den forbindelse har jeg følgende spørgsmål:

1. Skal jeg indberette underskud fra mit ApS til SKAT?

2. Hvis ja, skal jeg så indberette underskuddet for hele regnskabsperioden eller kun for den periode, hvor jeg har ejet ApS'et?

Muligt der kommer flere spørgsmål når svarene vælter ind ;-) 

Vh. Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
1. Skal jeg indberette underskud fra mit ApS til SKAT?

2. Hvis ja, skal jeg så indberette underskuddet for hele regnskabsperioden eller kun for den periode, hvor jeg har ejet ApS'et?

Du skal udarbejde fuldt årsregnskab for hele den tid det har eksisteret i 2015. og dermed er det hele perioden og ikke delt i inden du kom til eller efter

På basis af det skal du udarbejde årsrapport - som ikke er helt let at opstille og indesende den - hvorefter den offentliggøres for alle på cvr.dk  

Dertil skal der indberettes selskabsselvangivelse (mange har brug for "revisor" for at få årsrapport og selskabsselvangivelse korrekt)

Dertil kommer, at selskabet som jeg ser det er fra 2014 og det regnskab der skal bruges er 21/10-2014 til 31/12-2015 som første regnskabsår

Det har ikke med din alm. selvangivelse at gøre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 15
Indlæg ialt: 16
Fra  Triathlonshop ApS Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg fritaget for at indsende regnskab så vil foretrække at svarene holder sig til emnet ;-)

Jeg har udarbejdet fuld årsrapport og har for ApS'et indberettet underskuddet hos SKAT, men på min personlige selvangivelse er der felt til over/underskud i virksomhed og det er mest af alt her jeg er interesseret, om jeg skal indberette underskuddet, ud over at jeg også har gjort det på mit CVR nummer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas:
eg har udarbejdet fuld årsrapport og har for ApS'et indberettet underskuddet hos SKAT   - Nu er jeg fritaget for at indsende regnskab så vil foretrække at svarene holder sig til emnet ;-)

Jeg vil foretrække du spørger klarere så - fint at du er fritaget for at indsende regnskab i ApS - aldrig hørt om det før - håber du ved hvad du gør- At du har udarbejdet årsrapport og indberettet underskud i dit ApS til skat, fatter jeg ikke.

Selvangivelsen for selskaber er ikke åben - og anden indberetning kan man ikke lave, og CVR viser ikke et indberettet regnskab for Triathlonsport ApS (som er eneste jeg kan se under dig) - men det er så ikke det du vil vide noget om åbenbart.

Hvad personlig selvangivelse angår så svarede jeg -. at der skal du ikke skrive noget for dit ApS - idet jeg skrev Dit ApS har ikke med din personlig selvangivelse at gøre  -

Over/underskud i personlig virksomhed er VIRKSOMHED og ikke selskab når det står i din personlige selvangivelse og det er den du så spørger til (udvidet)

Alt der har med selskab at gøre, kommer med automatisk når vi taler løn og alt andet (selskabet har pligt at indberette og du ser de i din årsopgørelse automatisk) - Eneste som jeg ikke ved er om udbytte kommer med automatisk, men det vil jeg tro, da det også skal indberettes for selskabet. 

Du er ikke sjov at prøve at hjælpe når du svarer halv-hovent

EDIT - et lille gæt: Jeg tror du roder dit PMV (hvor du er fritaget for at indsende regnskab og hvor dit overskud/underskud skal i personlig selvangivelse rubrik 111 og 112) sammen men det du spørger om i dit spørgsmål, det nye ApS du har overtaget sent i 2015 - hvor du har regnskab fra stiftelse 2014 frem til 31/12 - og alt det jeg svarer korrekt i første svar

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 06:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke fortælle hvordan man bliver fritaget for at indsende regnskab?? 

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Sten Krog:

Kan du ikke fortælle hvordan man bliver fritaget for at indsende regnskab?? 

Et ApS bliver som udgangspunkt aldrig undtaget fra at indsende regnskab. Det følger ret klart af årsregnskabsloven.

 

Det store spørgsmål er om det skal revideres eller ej? 

Men uanset SKAL der indsendes en årsrapport som lever op til årsregnskabsloven (eller anden relevant begrebsramme), hvilken skal være indberettet/indsendt senest 5 mdr. efter regnskabsårets afslutning.

Derudover SKAL der laves en opgørelse af den skattemæssige indkomst og der SKAL indberettes en selvangivelse for selskabet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)