Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad tjener man på musik video?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er, jeg har lige et spørgsmål. Hvis nu man går henne og skal sponsorer et musik video til en, og betale alle omkostninger. Så udover reklamen for sit eget brand og måske små mønter fra youtube, er der noget andet man kan få udover sin investering

En pris liste på sådan noget kan varier alt fra 10.000 til 500,000, Og jeg tænker, danmark er jo et lille land = ikke så mange views = ikke så mange penge at hente fra youtube.

Så hvordan tjener de store penge ud af det? 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu laves en musik video jo ikke for at tjene penge direkte på videoen men på at folk køber nummeret cd'en eller måske en koncert billet med personen/bandet.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så kommer det jo også meget an på hvem der laver musikken ?? Er det det lille lokalt band eller er det Lukas Graham, Kommer videoen kun på Youtube ??

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 30. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Snakker her om hip hop og rap,

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold nu op. er de kendte eller hvad ? det er alt afgørene om hele Danmark kender dem, eller bare de lokale fra Tønder :)

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 30. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

De er kendte, rammer omkring 100 til 400 tusind views. men det er irrelevant. Jeg spørger ikke hvor meget jeg kan tjene, men hvordan :) 
og ps man køber ikke Cd'er mere  :)

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ibosen:

De er kendte, rammer omkring 100 til 400 tusind views. men det er irrelevant. Jeg spørger ikke hvor meget jeg kan tjene, men hvordan :) 
og ps man køber ikke Cd'er mere  :)

Hvis ikke du ved mere om det, end at man ikke ikke køber CDer mere, så skal du nok holde dig fra det, så køber man jo deres nummer på Itunes og downloader så musikken den vej, men det ved dit Band jo alt om, hvis de er kendte, så har de helt sikkert tjent en masse penge den vej.

Og hvad er det du skriver i dit svar til mig her (Jeg spørger ikke hvor meget jeg kan tjene, men hvordan)

Men se lige hvad din overskrift på dit indlæg er Wink

Hvad tjener man på musik video?

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke en eneste producent af musikvideoer som har tjent penge på musikvideoer på andre måde end direkte betaling for deres arbejde - eller også så har de ikke tjent noget på det. Enten eller.

Dit problem kan bl.a. ligge i at selve bandet (hvis de er så store) ikke har rettighederne til musikken, men disse ligger hos pladeselskabet. Så selvom du laver en musikvideo til deres musik, så er det ikke nødvendigvis ensbetydende med at du har rettighederne til at kunne bruge selve musikken.

Så du kan måske ikke engang få lov til at bruge musikken i forbindelse med musikvideoen når du vil vise den frem som eksempel på hvad du kan lave.

Det scenarie har jeg hørt om fra en som har arbejdet med redigering og sfx på musikvideoer - han kan ikke vise det frem på f.eks. hans youtube-kanal eller andre steder, da han ikke har rettighederne til selve musikken.

Så vær Obs på de faldgrupper der kan være omkring rettighederne. Du kan ende med at lave noget gratis - og det er så det, uden at kunne få noget ud af det, hvis du ikke er meget opmærksom og får den korrekte rådgivning fra nogen som virkelig kender den branche. Og ærligt sagt, så tror jeg ikke at du finder folk som er 100% inde i det herinde. Jeg er heller ikke den rigtige til at rådgive omkring det. Jeg ved blot det med rettighederne pga. ham jeg kender.

/Jesper

Tilmeldt 30. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke med dig , men er der noget jeg ikke ved om , så spørger jeg andre der ved :) , det er jo vejen frem ellers lærer man jo aldrig noget nyt ;) 

Og det jo ikke noget jeg planer nu og her, men vil blot hører om den branche :)

Endu et spørgsmål:

Hvordan kan jeg tjene på musikken når jeg nu kun har produceret videon og intet med selve musiken og gøre ? ;) 

Og det med overskriften er vel bare min fejl, har formuleret mig forkert :) 

Tilmeldt 30. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det giver meget mening og det er det jeg ment til ham der kommenter lige før, man har jo ikke rettighederne til musikken 

Men er det vel en investering værd, hvis for eksempel, man reklamere af sit brand, i videoen, for eksempel, et tøj brand hvor sangerene har det på ? :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)