Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag Holdingselskab for tab på driftselskab ved konkurs

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay

Det vidste jeg ikke, men der skal vel fastsættes en kurs ved konvertible lån og kursen beror vel på hvordan virksomhedens fremtid ser ud?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Måske man lige skulle se på kravene til konvertible lån inden muligheden drøftes.

Se evt. her http://www.bdo.dk/faglig-info/nyheder/depechen-nyt-om-skat-og-moms/konvertible-gaeldsbreve/

Så tror jeg alle kan følge medWink

Tonny

Følge med i hvad? :)

Kan du ikke uddybe lidt mere? Overholder man bestemmelsen om generalforsamling etc, vil man så kunne få fradag for tabet på det konvertible lån, uagtet at man vidste at det næppe ville ende i en konvertering, men i konkurs.

Der er jo ikke noget formål med at drøfte et fradrag, hvis omstændighederne ikke ville kunne berettige et sådant fradrag.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Tonny Skov Pedersen:

Måske man lige skulle se på kravene til konvertible lån inden muligheden drøftes.

Se evt. her http://www.bdo.dk/faglig-info/nyheder/depechen-nyt-om-skat-og-moms/konvertible-gaeldsbreve/

Så tror jeg alle kan følge medWink

Tonny

Følge med i hvad? :)

Kan du ikke uddybe lidt mere? Overholder man bestemmelsen om generalforsamling etc, vil man så kunne få fradag for tabet på det konvertible lån, uagtet at man vidste at det næppe ville ende i en konvertering, men i konkurs.

Der er jo ikke noget formål med at drøfte et fradrag, hvis omstændighederne ikke ville kunne berettige et sådant fradrag.

Jeg tror du misforstod min hensigt.

Linket var ment til orientering om reglerne for udstedelse af konvertible gældsbrev.

Kravene er ufravigelige, hvilket bevirket, at de ikke kan udstedes efterfølgende, men skal besluttes allerede ved udbetalingen af lånet.

Tonny

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, men såfremt det allerede på det givne tidspunkt blev besluttet at oprette lån i form af konvertibelt gældsbrev, ville man så kunne opnå fradrag for tabet?

Eller vil det faktum at selskabet reelt var uden drift medføre at fradrag ikke er muligt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

arguins:
Eller vil det faktum at selskabet reelt var uden drift medføre at fradrag ikke er muligt?

Det er min opfattelse at der vil være fradrag. Udgangspunktet er at en konvertibel obligation skal behandles efter aktieavancebeskatningslovens regler. Efter denne medregnes gevinster - og som her - tab uanset ejertiden.

Fra København, Århus
Tilmeldt 31. Oct 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan fortsat ikke helt finde ud af om man ved konvertibelt lån vil kunne få fredagrag hvis man er hovedaktionær eller ejer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

joakim:
Jeg kan fortsat ikke helt finde ud af om man ved konvertibelt lån vil kunne få fredagrag hvis man er hovedaktionær eller ejer?

Ja, det ville man kunne have fået.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

arguins:
Eller vil det faktum at selskabet reelt var uden drift medføre at fradrag ikke er muligt?

Det er min opfattelse at der vil være fradrag. Udgangspunktet er at en konvertibel obligation skal behandles efter aktieavancebeskatningslovens regler. Efter denne medregnes gevinster - og som her - tab uanset ejertiden.

Tak :)

Fra København, Århus
Tilmeldt 31. Oct 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var interessant! Tak for alle svar. Jeg skal undersøge hvordan pengene er blevet overfør til driftselskabet. Det var sådan nogle ting som i udgangspunktet var baggrunden til at min kunde valgte at bruge en anerkendt firma som Deloitte til at hjælpe med sagen. Bliver skuffet hvis de ikke har lavet det på denne måde!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)