Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

emballageløsning til 10,000 stk pincetter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Godaften

Er der nogen der har erfaring med blisterpakning og lignende som kan give mig lidt gode råd.

Jeg skal finde en god og billig emballageløsning til 10,000 stk pincetter som skal emballeres enkeltvis, til salg i detailhandlen.
Mon ikke det bedste er at få lavet en blisterpakning? ,..ligesom når man køber et eller andet, så er produktet næsten altid placeret på en karton baggrund  med et stykke gennemsigtigt plastic liggende beskyttende over produktet.

Og hvad med prisniveauet ? kan nogen give et bud,..på et stykke karton (100x150mm) som er kraftigt nok til at det kan bruges i en blisterpakning, prisen skal includere 4-farve tryk på den ene side. (ved min. 10,000 stk.)
 
Mvh. Ole
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har nu fundet et firma der gerne vil trykke de 10,000 stk. karton, men syntes prisen virker ret voldsom, så jeg er stadig meget interesseret i at finde et godt og billigt alternativ.  
 
Mvh. Ole
 
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Er der virkelig ikke nogen der har erfaring med emballage til detailhandlen?
 
Mvh. Ole
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
 Det er vel oplagt at jeg svarer på denne email - i og med at det falder ind under grafisk produktion...
 
Blisterpakninger er smarte ja - men der er nogle ting du skal overveje omkring emballagen:
 
Blisterpakninger benytter man fordi der som er inden i skal holdes sterilt. Det bliver ikke automatisk sterilt af at blive pakket i en blisterpakning, da det er afhængigt af at hele processen, fra produktionen til pakning holdes så steril som mulig. Oftest er det oven i købet producenten af det som skal i blisterpakningen, som også håndterer pakningen, så man derved undgå udsættelse af produktet under overlevering.

Der er nogle enkelte som har valgt at få emballeret deres produkter i blisterpakninger - blot fordi det virker smart og giver kunden en mulighed for at se produktet igennem plastikket. Ikke fordi det er nødvendigt og skal holdes sterilt. Men det er altså også en dyr løsning for at det blot skal se smart ud.

Når der skal laves en blisterpakke, så skal der laves en støbeform, som selve plastik-delen af blisterpakken støbes af. Denne form skal selvfølgelig laves på baggrund af den størrelse og facom som produktet har. En støbeform af denne slags er ikke billig at få lavet. Derfor skal der også laves et meget stort oplag af blisterpakker før stykprisen begynder at se fornuftig ud (langt over 10.000 stk.).

Dernæst skal der så laves hele den tryksag/emballage som bliverpakningen skal sidde fast på. Da vi taler om et trykmæssigt pænt oplag, så vil det ikke være trykprisen som vælter budgettet - det er simpelthen prisen på selve blisterpakken. Med mindre at emballagen som have en speciel fason eller andet som gør at den skal udstanses.
 
--
 
Men der er jo også andre måder at emballere på. Man kan f.eks. lave en flad æske (kun 2 sider) hvor der i forsiden er hul som er dækket af plastik så man kan se pincetten. Selve æsken kan man trykke med offset, hvorefter man udstanser hullet og klæber et stykke platisk på bagsiden. Den ene af siderne efterlader man åben med en tynd dobbeltklæber. Så er det blot at lægge pincetten ind i æsken og klemme dobbeltklæberen sammen - så er æsken lukket og kan kun åbnes ved at man bryder plastikken.
Det var ihvertfald en af mange muligheder. Man kunne også blot lave en pæn lille lukket æske og så trykke et billede af indholdet på forsiden. Eller man kunne emballere produktet ligesom f.eks. skruer i Silvan er emballeret - lille plastik-sok hæftet sammen med noget tykkere karton med tryk på. I dette karton kunne man så udstanse et hul (ligesom de fleste skrueposer også har) så man kan hænge dem på et stativ.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tusind tak for responce, jeg var næsten ved at opgive tråden :)

Rigtig mange overvejelser er gjort og det har bestemt ikke været let at skulle beslutte om blisterpakning var vejen frem.  Men nu er beslutnigen så godt som taget og aftaler om støbeform og  håndteringen/pakning af blisterpakningerne er under forhandling. Produktet behøver ikke at være direkte sterilt(men må gerne se smart ud), så den beskyttelse som en blisterpak yder er god nok i denne forbindelse.

Så det jeg mangler nu er den tryksag/karton som blisterpakningen skal sidde fast på, samt udstandsning af hul til ophæng.

Kartonformat 10x15 cm,  i 4+1 farve (sort tryk på bagside) farve trykt på 300 gr. chromocard eller ligende.
Incl. stanset med europaophæng.

Kan du komme med et bud om prisen på overstående ?  ..ind til nu har jeg ikke kunne formå at finde priser under kr. 1,67 pr. stk. ex. moms v/10,000 stk og det må da kunne gøres væsenligt billigere?  ..og lur mig om ikke det ikke bliver 50-100,000 stk. næste ordre lyder på, altså såfrem markedet tager godt imod.

" Men der er jo også andre måder at emballere på. Man kan f.eks. lave en flad æske (kun 2 sider) hvor der i forsiden er hul som er dækket af plastik så man kan se pincetten. Selve æsken kan man trykke med offset, hvorefter man udstanser hullet og klæber et stykke platisk på bagsiden. Den ene af siderne efterlader man åben med en tynd dobbeltklæber. Så er det blot at lægge pincetten ind i æsken og klemme dobbeltklæberen sammen - så er æsken lukket og kan kun åbnes ved at man bryder plastikken.
Det var ihvertfald en af mange muligheder. Man kunne også blot lave en pæn lille lukket æske og så trykke et billede af indholdet på forsiden "

Vedr. de andre emballage typer du nævnte, vil det være lækkert hvis du havde nogle links til firmaer der tilbyder disse, eller hvad pakke metoderne hedder så jeg selv kan søge på dem. Hvorfor jeg også er interesseret i andre alternativer, er fordi at de måske ville passe bedre til  lidt større kunder der gerne sælge produktet fra et display i stedet for stativ og hylder.

Mvh. Ole

Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov,.glemte lige:

Priserne jeg nævnte er incl. opsætning, dog har jeg allerede en vektorbaseret fil (.ai) så det er formentlig kun evt. farvenuancer eller ligende der skal reguleres efter trykken. Glemte også lige at der som startgebyr pålægges 1400,- for værktøj til udstandsningerne.

Mvh. Ole

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hej Ole,

Bare for lige at sikre mig at jeg har forstået det korrekt :
 
Vi snakker om et firkantet ark - 100x150 mm.
Materialet skal være 300 gram karton (silke mat).
Tryk i 4 farver på forsiden og en enkelt på bagsiden.
Der skal udstanses et hul til ophængning.
 
Jeg vil så foreslå at arket også bliver efterbehandlet med noget mat tryklak, så selve trykket ikke smitter af - Det giver også en lidt mere lækker overflade.
 
Jeg går ud fra at I selv sørger for at sætte blisterpakningen fast på arket? - Så det vi i bund og grund eventuelt skal levere er blot 10.000 trykte ark med udstandset hul til ophænging?
 
Er det korrekt opfattet?
 
Hvis det er det, så vil jeg sige at vi sagtens kan få prisen ned under 1,67 kr. stykket. - en hel del endda .
 
Men smid mig lige en mail hvis vi skal gå videre i sagen:  jesper snabelA mediamouse.dk
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
 
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Jesper

Du har forstået det helt korrekt :)

Jeg kontakter dig i løbet af weekenden for at høre nærmere.
 
Mvh. Ole
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)