Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De bedste råd til en nyopstartet e-købmand?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Min webshophttp://www.luxvuf.dk/ 
Facebook-side: https://www.facebook.com/luxvuf/ 
Jeg sælger hundetilbehør af mellem-høj kvalitet til en rimelig pris.

Nu har jeg kastet mig ud som e-købmand og synes det er skide sjovt. Det er selvfølgelig sjovere når der sker en positiv udvikling i antallet af salg.
Jeg startede for 2-3 måneder siden og har indtil videre haft omkring 6-7 kunder - alle sammen gennem vores Facebook-side. 
Jeg har fokuseret ekstremt meget på Facebook og har på kort tid fået lidt over 2.000 likes. Det troede jeg var vejen frem, det er jo også vigtig at være fremme på de sociale medier, men desværre kan jeg ikke leve af likes og kommentarer :( 

Derfor har jeg kastet mig ud i hhv. SEO og AdWords. Dette er en jungle og jeg forventer ikke at få afkast lige med det samme.

Nu vil jeg spørge jer, som sikkert har en del mere erfaring end mig. Hvad vil i anbefale mig? 
Skal jeg fortsat kigge på SEO og Adwords og målrette min tid mod det, eller er der andre tips og gode råd i vil give mig på det stadie jeg er nu?

I må også meget gerne give mig kritik på mit websted, både i forhold til design, men også produkter og den generelle forretningsplan

Med venlig hilsen 
Alexander, www.luxvuf.dk

Tilmeldt 1. Apr 16
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil råde deg til å benytte tiden din nå på å identifisere trafikkilder.

Bli aktiv på hundeforum, og andre relevante nettsider slik at du kan starte å generere trafikk nå med en gang. 

Bygg også nettverk med blogg- og nettsideeiere i bransjen slik at du kan kjøpe annonsering og omtaler fra disse aktørene fremover.

Bruk også tid på å identifisere annonseløsninger der du går i pluss. 

Videre ville jeg forsøke å jobbe med Content marketing slik at du har noe godt innhold som naturlig vil tiltrekke seg markedet ditt.

Men hva Spiser Egentlig en Veganer? Få inspirasjon og middagstips!

Tilmeldt 20. Mar 16
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Find egnsvarer fra hele Danmark og få dem leveret direkte hjem til dig på www.egnsvarer.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 4. Mar 16
Indlæg ialt: 94
Fra  Lyngedal & Partners Skrevet kl. 06:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander,

Kiggede lige hurtigt din FB-side igennem, din strategi ser ok ud. Men som du selv siger så kan man ikke leve af likes. Men fortsæt på Facebook med opslag. Tænker umiddelbart ikke at du skal smide penge efter annoncer på Facebook.

Hjemmesiden ser også ok ud. Det ser ud til at du har Fri Fragt på alle varerne, kan det passe? Hvis du har det så husk at gøre opmærksom på det.
Dit Youtube ikon under Nyhedsbrev i footeren henviser til Shopify, og linket til LinkedIn fører ingen steder hen.

Du har bygget nogle gode elementer ind, som kan give dig mersalg, det er super.

Har du tracking på siden? Kan du se hvor langt dine besøgende når inden de hopper fra igen?

-

Omkring SEO og Adwords, så er det nok den bedste vej på dig
(Med mindre du allerede har 20.000 besøgende om måneden, og de af en eller anden årsag ikke gennemfører købet, så er der nok noget andet i vejen.)
Prøv at find nogle søgeord hvor konkurrencen er lav, og overvej nogle display ads som kan vise dit produkt frem.

Har du overvejet Google Shopping?

Lyngedal & Partners – Kreativt Bureau
Din højre hånd i den digitale verden

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jesper Skov skriver, så sørg for at få tracking på din side (hvis du ikke har det).
Google Analytics kan vise dig hvor mange der besøger siden, hvor langtid der er der, hvor fra de kommer fra (geo), hvor de kommer fra (direkt link eller google), etc.

f. eks kunne man forestille sig at hovedparten af dine kunder kommer fra dit lokalområde, så her kunne du eksempelvis sætte ind med lokal reklame.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander

Din startegi skal afhænge af hvor høje ambitioner du har på den korte og lange bane. Hvis du ønsker et afkast her og nu, kan du med fordel benytte målrettede kampagner igennem AdWords og Facebook (& Instagram). Hvis du derimod har et begrænset budget, og tænker langsigtet, så kan du med fordel satse på at få udarbejdet en stærk SEO-profil. 

Din webshop er ganske overskuelig og brugervenlig. Designet er enkelt og ganske stilet - Så ros herfra! Logoet er jeg dog ikke så vild med, men sådan har jeg det generelt med tegnefigurer på webshops der ikke henvender sig til børn :) 

Held og lykke fremover! 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Som en del af ovenstående rigtig har fat i, så er der et ord som du skal hæfte dig ved.

"Strategi"

Lige nu starter du med at symptombehandle din virksomhed uden at vide hvor du vil hen.

Hvem er dine kunder?
Hvor er dine kunder?
Hvad køber dine kunder?
Hvilke gennemsnitspriser kan du forvente af dine kunder?
Hvad tænder dine kunder på?

Så lidt basalt, lav en strategi for hvad der giver dig mest på bundlinjen i forhold til hvordan dine kunder agerer.

Skal det så være Facebook, SEO, Adwords, E-Mailmarkedsføring osv. osv.. må bero på ovenstående.
Som du selv skriver så har du en Facebook side med 2000 likes. men ved du om de handler du har fået kommer derfra eller om de er kommet ind organisk fra Google? Har du talt med SEO folk om hvad de kan gøre for dig? Hvad med Googleshoping?

Få lavet en meget grundig kundeundersøgelse og ud fra denne lav så en strategi/Digital strategi, så du bruger dine resourser tid/penge, på dine helt rigtige måde.

Tilmeldt 17. Mar 16
Indlæg ialt: 46
Fra  Audio Resort ApS Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO mæssigt har din side nogle tekniske problemer, som jeg nok ville prioritere at få løst som noget af det første.

https://gtmetrix.com/reports/www.luxvuf.dk/LT9vMJoj

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)