Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR - konsekvenser for privat adresse?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Hvis jeg opretter et CVR nr. med adresse på min bopæl, som er min kærestes hus, vil det så få nogle konsekvenser, så det kommer til at "gå ud over" ham? 
Jeg går og leger med idéen om at starte en webshop, med lager og det hele herhjemme - vil mit firma så skulle betale husleje til min kæreste?
Er der ellers andre problematikker i den forbindelse der er godt at kende til?

Mvh Rikke

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12675
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikkeoa:
problematikker i den forbindelse der er godt at kende til?

 

Begynder du at få f.eks varelager eller andre ting af værdi i firmaet ( i dit hjem), skal du huske at have jeres almindelige indboforsikring ikke dækker. Du skal tegne en selvstændig erhvervsforsikring.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er i hvert fald ikke "nødt til" at betale husleje til din kæreste. Det bestemmer I selv.

I bør finde ud af, om der må drives forretning fra jeres bolig. Der er boligområder/bydele hvor kommunen ikke ønsker erhverv, der kan medføre øget trafik m.m.

I bør måske også kigge på, om din kæreste kan blive betragtet som medhjælpende, hvis han skulle gå hen og blive arbejdsløs.

Men vi er mange, der driver eller har startet forretning i eget hjem. Det kan normalt fint lade sig gøre.

Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for nogle gode svar! :)

Vil der være noget ift skat, som min kæreste skal oplyse om?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rikkeoa:

Tak for nogle gode svar! :)

Vil der være noget ift skat, som min kæreste skal oplyse om?

nej - og den med husleje er nok også meget vanskelig hvis I er samboer - der er meget klare krav ved personlig virksomhed, men uden husleje - så NEJ din kæreste er ikke involveret i firmaet så

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og så skal man naturligvis være åben for at man åbner hjemmet for besøg fra SKAT, hvis de skulle have lyst til et kontrolbesøg. .....

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
åben for at man åbner hjemmet for besøg fra SKAT

Det vil i så fald kun være lageret, så længe der ikke fratrækkes husleje til kontoret. Har I forresten tænkt på dét?

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:
Det vil i så fald kun være lageret, så længe der ikke fratrækkes husleje til kontoret.

Det er ikke rigtig da kontoret jo også er på privat adressen skal de selvfølgelig have adgang til den også.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Jørgen Kirkegaard:
Det vil i så fald kun være lageret, så længe der ikke fratrækkes husleje til kontoret.

Det er ikke rigtig da kontoret jo også er på privat adressen skal de selvfølgelig have adgang til den også.

Yes - der hvor et CVR har adresse, skal skat have lejlighed til at træffe personer - og foretage kontrollen af regnskabet. Ikke "ransage" boligen men gennemgå regnskabet

Stadigt betyder fratræk af evt husleje, at der er meget skarpe regler for hvornår en personlig virksomhed - der ligger samme sted som ejer, kan fratrække noget som helst. Betaler trådstarter f.eks. selv husleje for at bo til leje (mulig skattekonsekvens for ejer allerede der) - eller bor som del af husstand. Som udgangspunkt, glem fratræk af husleje for kontoret med mindre lokaler er 100% indrettet KUN til det - uden private genstande og uden lokalet er gennemgang privat til andre dele af boligen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)