Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung pige med mange ideer, men også med særlige udfordringer.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer, dette er mit første indlæg. Jeg søger råd og vejledning fra jer der har erfaring. Jeg vil kort prøve at beskrive min situation.

Jeg er en pige på 20 år.

Jeg har utrolig mange ideer, og ting jeg meget gerne vil have ført ud i livet. Disse ideer er hovedsageligt af kreativ karakter

Jeg lider desværre af bipolar lidelse (tidligere kaldt manio depressiv). Jeg er en ok begavet pige. Men jeg kan desværre ikke bruge det til noget, da jeg er alt for syg til at gennemføre uddannelse eller lignende. 

Jeg vil meget gerne have ført mine ideer ud i livet. Problemet er at jeg er for svag psykisk til selv at starte noget op. Som en virksomhed eller noget lignende. Så det er desværre noget jeg skal have hjælp til.

Mine ideer er indenfor mode, og indenfor bolig dekoration. Desværre er mine kreative ideer kun inde i mit hoved, desværre ikke i mine hænder.

Så spørgsmålet er: Hvordan søren kommer jeg i gang? Hvordan får jeg ført mine ideer ud i livet, uden at blive taget ved næsen? Skal jeg henvende mit til et firma?    Når man har fået en ide, hvordan får man så fremstillet en prototype

Kan patent på nogle måder undgås? Jeg har intet problem med at jeg så ikke vil få 100 % udbytte, hvis jeg skulle være så heldig at få lavet noget, der senere kommer på markedet. Da jeg godt ved at med min skrøbelige psyke, slet slet ikke ville kunne holde til at starte op som selvstændig. 

Jeg håber virkelig at i kan hjælpe, og give noget respons. På forhånd mange tak til jer der gider at tage jer til til at læse mit indlæg. :) :) 

PS kategorien er valgt da det passer bedst. Jeg kan som sagt desværre nok ikke starte en virksomhed. Mange venlige hilsner fra Lene Jensen 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

L95:
Mine ideer er indenfor mode, og indenfor bolig dekoration. Desværre er mine kreative ideer kun inde i mit hoved, desværre ikke i mine hænder.

Ja, at blive/være selvstændig kræver kræfter og udfordrer psyken og nogle gange også fysikken. Det er flot af dig at erkende, at du er for syg til at starte noget op selv. Men det er bare uhyre vanskeligt at sælge ideer, der kun er inde i ens eget hoved.

Kan du ikke få dine ideer ned på papir, så de i hvert fald bliver synlige for andre? 

Og så er der jo i mine øjne ikke meget andet at gøre, end at fortælle om sine ideer til nogen. Nogen, man stoler på eller nogen, der arbejder professionelt med at bringe ideer ud af hovedet på folk. Væksthusene rundt omkring i landet f.eks. 

Patent er vanskeligt (og dyrt) at opnå. Selv forestiller jeg mig, at det vil være særligt svært indenfor mode og/eller boligdekoration, da man kun kan få patent på noget, der er helt nyt/aldrig set (læs evt. om kravene til at søge patent). Men jeg ved selvfølgelig ikke noget om dit produkt.

- Ja, man risikerer at andre tjener på ens ideer. Og man risikerer endda, at andre snyder en og løber med ideen. Så du skal vurdere om du tør løbe den risiko - og se dine ideer blive til virkelighed. Eller om du på den anden side vil risikere, at de aldrig kommer ud?

Det viser sig tit, at hvis men ER en person, der er god til at få gode og kreative ideer, så kommer der flere, når de første er "i gang". Personligt vil jeg hellere forære mine ideer væk og se, at andre får vakt dem til live og får glæde af dem end at jeg bare vil holde dem for mig selv, men der er mennesker nok forskellige.

Tilmeldt 23. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar :) Ja jeg skulle mene at jeg godt kan formå, at få mine ideer ned på papir :D 

Jeg vil meget gerne gøre det synligt for andre. Og ja, jeg er villig til at løbe risikoen. Men du nævner at der er nogen der arbejder med at vækker ideer til live. Og noget om væksthuse

Er det muligt at få sine ideer ført ud i livet, uden at starte en virksomhed op? 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

L95:
Men du nævner at der er nogen der arbejder med at vækker ideer til live. Og noget om væksthuse? 

Ja, jeg kender ikke så meget til Væksthusene personligt, men der findes afdelinger mange steder i landet. De vil måske kunne hjælpe dig med at afdække potentialet i din ide - og måske med at bringe dig sammen med andre, der kan føre ting ud i livet, men som mangler ideen.

Jeg linker lige her til en underside om det emne, du var inde på, nemlig at holde kortene tæt ind til kroppen og evt. få designbeskyttet sin ide: http://startvaekst.dk/vhhr.dk/beskyt-din-viden

Men her er linket til forsiden, hvor du kan læse mere:

http://startvaekst.dk/vhhr.dk/forside/0/2 Længere nede er der et punkt, der hedder Sparring til iværksættere. Måske kan det bringe dig på sporet af noget.

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lene.

Jeg kan desværre ikke give dig gode råd, da jeg ikke ved nok om emnet, men jeg ønsker dig al mulig held og lykke med projekterne og håber det bedste for din fremtid :)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Patent er der tale om når det er en teknisk løsning..

her der der tale om noget kreativt..

Du må få dig en symaskine og noget stof og ellers få lavet noget
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)