Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partnerskab? Samarbejde? Hvad, hvordan og hvorfor?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære brugere,
Jeg står i den situation at jeg har fået mulighenden for at indgå et partnerskab med en der har lokaler. Han mangler til gengæld en der kender faget. Han har tilbudt mig at indgå i et partnerskab. På samme tid vil han have at jeg op lærer fremtidige medarbejdere, og på samme tid andvende det værktøj jeg gennem tiden har købt privat.

Mine spørgsmål til jer er følgende:
-hvilket form for partnerskab skal jeg foreslå vi laver? Er der en speciel form for det? Eller skal jeg lave eget firma og samarbejde?

Jeg vil også gerne sikre mig at han på et senere tidspunkt ikke udelukker mig efter at havet stablet virksomheden på benene. Skulle man eventuelt lave en speciel kontrakt eller partnerskab?

Skriv gerne til mig hvis jeg skal uddybe yderligere. På nuværende tidspunkt fiser idéerne rundt i hovedet på mig og jeg har ikke den store "forfatter" i mig lige pt

Vh Erfan

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Juristhjælp Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste ville vel være at stifte et selskab sammen og få lavet en god ejeraftale?
Er planen I skal bidrage med lige meget og have lige stort udbytte?

Venlig hilsen Christina Kirk

Tilmeldt 8. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina.

Umiddelbart er planen at han vil tage ansvaret for alle fremtidige omkostninger og at jeg skal bidrage med oplæring og arbejdskraft. Men jeg ser det ikke som et partnerskab hvis det skal ske på denne måde. Jeg vil på samme tid også gerne sikre mig at jeg ikke bliver ud støt når virksomheden bliver stablet på benene.

Et andet problem vil være at jeg ikke vil være der nær så meget som han har mulighed for, da jeg er igang med et fuldtidsstudie. Det er med til at jeg kun kan være til stede deltid. Hvordan ville man eventuelt opdele omkostninger og overskud så det er fair? jeg ser det ikke som fair at en af os bidrager med halvt så meget energi og arbejdskraft men alligevel render med 50% overskud.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)