Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af fritids"firma"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 01:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens :)

Jeg har gået med drømmen om at starte mit eget "firma" op de sidste 5-6 år men gik fra det igen da jeg startede på et temmeligt tidskrævende job. Nu er jeg så kommet frem til den beslutning at nu skal det være da jeg har fået tiden til det. Mit problem er at jeg ikke rigtigt kan overskue hvilke muligheder jeg har. Den tid jeg afsætter til det vil primært være i nattetimerne. Jeg vil helst ikke starte noget op der kræver at jeg skal bruge meget lagerplads. Mine midler til at starte er begrænsede (ca 10.000kr) det jeg selv er kommet fra til er at det skal være noget webbaseret, da jeg primært er på i nattetimerne og fortsat vil beholde mit daglige arbejde. Altså skal det nye "firma" kunne køres som en sideforretning dvs. den behøver ikke give et kæmpestort afkast til at starte med. Jeg ved dog heller ikke hvilke kriterier jeg skal sætte mht. hvad firmaet skal tilbyde osv. mht. målgruppe og lign. Er der nogen af jer aminoer der kan hjælpe mig lidt med hvilke ting jeg skal have klarlagt før jeg kaster mig ud i denne verden? :)
 
Mvh Marthin
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, du skal starte med at finde ud af, hvad du er god til.

Hvis du skal drive en virksomhed - på nettet såvel som IRL og om dagen såvel som om natten - skal du være god til det.
Hvis du skal køre det om natten, kunne du jo gå efter et marked, hvor der er dag på det tidspunkt, hvor du vil yde dine services. Så kan folk komme i direkte kontakt med dig alligevel - via nettet kan de jo ikke se, at du sidder i DK og burde ligge i din seng. Jeg selv er generelt skeptisk overfor firmaer, som man ikke kan komme i kontakt med - men jeg behøver selvfølgelig heller ikke være din målgruppe.
 
mvh Hans
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
umiddelbart har du jo alle muligheder liggende foran dig, MMMEEEENNN 
Det er altid en god start at finde ud af, hvad man kan. Mange vil gerne starte noget, men ved som regel ikke lige hvad der er bedst - mest fordi det er tanken om at være selvstændig, der driver værket, og ikke ideen. Du skriver i dit indlæg, at du har en drøm om at starte dit eget firma - det er et dårligt udgangspunkt.
 
Du skal have en ide (eller ideen) - og det er ideen, der skal gennemarbejdes, så du ved, hvad den kræver for at blive realiseret. Da du vil være en væsentlig ressource i det, bliver du nødt til at opgøre, hvad dine stærke og svage sider er og sammenholde det med krav til at føre ideen ud i livet. Hvis det matcher - go for it!
 
Økonomi/ressourcer er ofte et svagt punkt, da ingenting ikke genererer noget. Det er nødvendigt at tage udgangspunkt i ideen - og ikke i, hvad du har. Hvis du har en ide, der er god, så er der også flere muligheder.
 
Du kan ikke begynde at tale om målgrupper og andet før du har afklaret, hvad ideen skal omhandle. Medmindre du foretager en analyse, hvor du vælger en købedygtig målgruppe og foretager analyser af, hvad de vil bruge penge på i fremtiden (det som trendforskere kikker på) og så satse på det (altså en omvendt angrebsmetode). Jeg vil her ikke komme ind på muligheder og risici, da det kan blive meget langt, men her taler vi om strategi -og konceptudvikling, der er en diciplin for sig (hvor fagfolk er nødvendige).
 
Jeg ved, at dette ikke er, hvad du forventede som svar - men der findes altså ingen lette veje.
 
Vær lige opmærksom på, om du må have fritidsjob ved siden af dit almindelige job.
 
Jeg vil ønske dig god fornøjelse. Jeg håber at din drøm også en dag går i opfyldelse. Det er en rar fornemmelse!!!
 
Hilsen fra Jakob
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)