Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddannelse med henblik på iværksætteri

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!
Jeg går lige nu i 2.G på gymnasiet og helt naturligt tænker jeg jo på hvad jeg skal lave når jeg er færdig med gymnasiet. 
Jeg er faldet over en videregående uddannelse som jeg synes lyder meget spændende; "Markedsføringsøkonom med speciale i iværksætteri".

Denne uddannelse lyder lige som noget for mig, men jeg vil alligevel høre om der var nogle herinde der har taget denne uddannelse eller noget lignende og hvad jeres oplevelse har været? Føler i jer udrustet til at starte egen virksomhed? Skal man uddanne sig som iværksætter eller skal man bare springe ud i at starte virksomhed lige så snart man er ude af gymnasiet? Jeg glæder mig til at høre jeres holdninger og erfaringer :)

Fra Odense
Tilmeldt 31. Mar 16
Indlæg ialt: 16
Fra  DOOZY Marketing Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tage,

jeg er uddannet markedsføringsøkonom (med en bachelor i international handel og markedsføring oveni). Jeg gik i klasse med et par stykker, der fortsatte på innovation og entreprenørskabsoverbygningen efter markedsføringsøkonom - to af dem er iværksættere i dag.

Men det, jeg har kunne forstå på dem, og det, jeg selv har gjort mig af erfaring er, at man ikke kan "uddanne" sig til iværksætter - det lærer man af evt. joberfaring, netværk og at kaste sig ud i det. Man kan naturligvis udvikle nogle kompetencer og få nogle gode værktøjer med i bagagen, men det er bestemt ikke et krav for at blive iværksætter.

Personligt vil jeg ikke mene at uddannelsen rustede mig til at blive iværksætter. Jeg udviklede mine kompetencer, og fandt ud af, hvad jeg er god til - og det har jeg så brugt til at blive selvstændig i dag. Og så blev jeg naturligvis mere moden end jeg var lige efter gymnasiet, og det havde jeg i hvert fald brug for, inden jeg overhovedet vidste, jeg ville være selvstændig. Men det tror jeg er helt forskelligt fra person til person.

Det korte af det lange - det er en ganske udmærket uddannelse, men jeg tror ikke den "ruster" dig mere til at blive iværksætter, end hvis du kaster dig ud i det, opbygger dig et netværk og gør dig nogle erfaringer. Men det kan jo til at starte med være din indtægtskilde (SU) og en måde at opbygge et netværk på - indtil du helt præcist ved, hvad du vil arbejde med som iværksætter. :)

Jeg håber det hjælper dig lidt.

Held og lykke i fremtiden.

Med venlig hilsen

Thomas Lindegaard

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har råd så tag uddannelsen som hedder Kaos Pilot. Det er en privat uddannelse, hvor men vist skal betale 6000 kr om måneden for at tage, men meget iværksætter rettet. Desuden mener jeg at havde læst at jobsikkerheden efter uddannelsen er på 98 %.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går selv på entrepreneurship som bachelor på cbs. Lige nu skal du først søge ind på HA almen erhvervsøkonomi, hvorefter du kan søge ind på entrepreneurship til andet semester. Planen er, at denne skal blive en fuldstændig selvstændig ligne, men grundet besparelser er dette vist udsat et par år - måske klar til dig, når du selv skal søge ind på studie efter gymnasiet.

Jeg går kun på 2. Semester, så jeg har svært ved at vurdere, hvor god uddannelsen er :-)

Det er vigtigt at pointere, at der er andet end "blot" denne bachelor. Du kan selvfølgelig søge videre på en masse gode kandidater på cbs, men der er også andre muligheder såsom cse, der er copenhagen school of entrepreneurship. Her kan du blandt få hjælp til at opstarte en ny virksomhed. Du kanfå hjælp til at få kapitel, lave en forretningsplan osv. Der vil være et team, der vil hjælpe dig. Du kender måske heeps? Det er for eksempel en virksomhed fra cse. Du kan også prøve at google cse og læse videre. Det er virkelig en fed mulighed.

Du kan ikke uddanne dig til iværksætter, ifølge mit synspunkt. Men uddannelse og uddannelsen i iværksætteri kan give dig en masse værktøjer til at forøge sandsynligheden for, at du bliver en succesfuld iværksætter. Netop uddannelse er en af de bedste dokumenterede pre startup faktorer, der har en positiv indflydelse på sandsynligen for at få succes. Derudover er der en række af andre gode grunde til at få en uddannelse. Hvis du for eksempel fejler, så har du andre muligheder. Det vil alt andet lige forøge din forventede livsindkomst, at du får en uddannelse.



Side 1 ud af 1 (4 indlæg)