Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlige overskrifter på Amino.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan faktiske rette men jeg er ordlind men en der er bedre til at stave ville jeg videre give det til

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godt at se at der er mange der er enige i at kvaliteten af overskrifter ikke altid er noget at råbe hurra for. 

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor man gør det. Det er noget man lærer helt fra folkeskolen, at gøre sig forståelig, vise hensyn til andre, og kommunikere på et plan som respekterer andres tid. 

Fordi det er jo offentligheden vi er på, og Amino er jo et voksent site/forum, og ikke en eller anden useriøs side, med en masse brugere der aldrig skulle have licens til at eje en internetforbindelse Big Smile

Jeg vil meget gerne lære andre, hvis de er i tvivl angående overskrifter. 

Og ellers så synes jeg det er supernemt at anstrenge sig en lille smule, og skrive en overskrift sådan som man selv vil have det serveret. Vi vil vel allesammen godt vide hvad vi klikker på af emne, når vi læser overskriften. 

Og hvis man ikke kan beskrive det, eller hvis ens indlæg har et så ringe indhold at, hjæææælp, Nogle der ved det, Kan man det? osv rent faktisk beskriver indholdet af ens indlæg på den bedste måde, skal man nok ikke lave indlægget til at starte med Cool

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael, 

Jeg har rimelig godt styr på det at stave :) Hvordan ville du kunne videregive det at man kan rette i overskrifter da? 

Vh, 

Meal4U.dk 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Når nu vi er ved det, kan vi så ikke i samme ombæring droppe indledninger som "Dette er mit første indlæg, håber det ligger i den rigtige kategori, ellers må det slettes...", "Hej Aminoer, så er det min tur til at få hjælp..." Eller "Undskyld mit indlæg, men..."
Det er unødvendigt fyld, og sender et signal om at man er usikker, og føler sig underlegen. Det er vel ikke lige den bedste start på en samtale.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Paw Jeppesen:

Når nu vi er ved det, kan vi så ikke i samme ombæring droppe indledninger som "Dette er mit første indlæg, håber det ligger i den rigtige kategori, ellers må det slettes...", "Hej Aminoer, så er det min tur til at få hjælp..." Eller "Undskyld mit indlæg, men..."
Det er unødvendigt fyld, og sender et signal om at man er usikker, og føler sig underlegen. Det er vel ikke lige den bedste start på en samtale.

Du ser det som unødvendigt fyld og tegn på usikkerhed - jeg ser det som en ydmyghed overfor andre.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Isaac:
Det er noget man lærer helt fra folkeskolen, at gøre sig forståelig, vise hensyn til andre, og kommunikere på et plan som respekterer andres tid. 

Mon det er curlinggenerationen vi ser på Amino nu.  De er opdraget til at når bare de vræler "HJÆLP" så kommer mor og far og en pædagog og spørger hvad problemet er Big Smile

Jeg er meget enig med dig, og jeg synes løsningen må være en form for pop-up besked når man skriver sin overskrift

At ændre i andre folks overskrift synes jeg man skal være MEGET forsigtig med, og kun gøre hvis det er absolut nødvendigt. Jeg har set eksempler på overskrifter hvor den som ændrede den, faktisk havde misforstået spørgsmålet, og dermed øgede forvirringen. Og så synes jeg faktisk det er ret formynderisk, i et forum for voksne (selvstændige!) mennesker.

Overskrifter som "HJÆLP" og lignende er det selvfølgelig ok at ændre, men hvis man absolut skal lege moderator, så skriv da lige en besked til trådstarter om det først.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tim J. F. Nielsen :

Isaac:
Det er noget man lærer helt fra folkeskolen, at gøre sig forståelig, vise hensyn til andre, og kommunikere på et plan som respekterer andres tid. 

Mon det er curlinggenerationen vi ser på Amino nu.  De er opdraget til at når bare de vræler "HJÆLP" så kommer mor og far og en pædagog og spørger hvad problemet er Big Smile

Jeg er meget enig med dig, og jeg synes løsningen må være en form for pop-up besked når man skriver sin overskrift

At ændre i andre folks overskrift synes jeg man skal være MEGET forsigtig med, og kun gøre hvis det er absolut nødvendigt. Jeg har set eksempler på overskrifter hvor den som ændrede den, faktisk havde misforstået spørgsmålet, og dermed øgede forvirringen. Og så synes jeg faktisk det er ret formynderisk, i et forum for voksne (selvstændige!) mennesker.

Overskrifter som "HJÆLP" og lignende er det selvfølgelig ok at ændre, men hvis man absolut skal lege moderator, så skriv da lige en besked til trådstarter om det først.

Nu står der faktisk, når man opretter en ny tråd "Skriv en god overskrift, så får du gode svar. "....

Når en moderator ændrer en overskrift, eller flytter et opslag over i en anden kategori, så står det med rødt i første indlæg.

Hvis moderator derudover også skal til at skrive til folk, kan de jo ikke bestille andet.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
Nu står der faktisk, når man opretter en ny tråd "Skriv en god overskrift, så får du gode svar. "....

Så må det fremgå noget tydeligere, så andre ikke skal ind og bruge tid på at rette.

Fru Hartmann:
Hvis moderator derudover også skal til at skrive til folk, kan de jo ikke bestille andet.

Nej men så mener jeg faktisk de skal lade helt være Stick out tongue

Desuden er det ikke kun moderatorer som kan rette overskrifter. Det kan de fleste med nogle indlæg på bagen, inkl. undertegnede.

Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En ting der ville være relativt enkel at implementere var en hjælpetekst under overskriftfeltet. Evt. med et eksempel på en god og en dårlig overskrift.

Eksemplet har jo en stor magt. Hvis det så medfører at samtlige fremtidige overskrifter følger samme model, så må man jo gøre sådan at man tilfældigt skifter mellem en række udvalgte gode og dårlige eksempler på overskrifter - :)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)