Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2015, glemt at jeg lavede et udlæg

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Sidste år lavede jeg et udlæg i min virksomhed på sølle 4600 kroner. Landet ligger således at jeg hellere vil have pengene i firmaet end på min private konto, men selvfølgelig gerne vil have fradraget.

Det er følgende:

 - Lille, enkeltmandsvirksomhed
 - Beløb: 4600 kroner inkl. moms
 - Betalt med mit private dankort, da jeg ikke havde firma dankort på daværende
 - Glemte alt om det igen. Faktura er IKKE indtastet i min bogføring
 - Vil hellere have pengene i firmaet end på privatkonto
 - Vil gerne have fradraget, og moms

Kan jeg indtaste det på den der hedder mellemregning, i stedet for "Bank" kontoen? Og ser det "pænt ud" så at sige? 

Og hvordan gør jeg med moms, nu vi er tilbage i 2015? Jeg ved at Dinero formodentligt blot beder mig indberette igen, og så fikser alle tallene. Og så justerer jeg vel bare den næste indberetning? 

Glæder mig til endnu en røvfuld gode svar herinde fra. Det er så dejligt!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Falstring. 

Ja, du kan indtaste det på 'mellemregning'. Den fungerer for dit firma også som en slags 'bank' :-) Herefter kan du fysisk flytte 4.600 fra din bank over på din private konto og bogføre tilsvarende fra "Bank" til "mellemregning". Jeg vil formode, at Dinero, som du skriver, vil bede dig indberette igen. Det vil så være på en såkaldt efterangivelse. Husk også at få fradraget med på din selvangivelse for 2015. 

Hvis du vil se, hvordan Dinero 'opfører sig', kan du i modsætning til diverse andre populære regnskabsprogrammer, gratis oprette et nyt firma/regnskab under samme bruger. Du kan f.eks. kalde det 'Test' og oprette nogle posteringer, som minder om din reelle situation.

Aj, hvor man få en dejlig røvfuld herinde - sådan én vil jeg også have :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville postere det under 2015 - Tage bilaget - skrive hvad det er og så bogføre det på den konto det hører til under 2015 (skift til 2015 regnskabet) modkonto er så mellemregning - indskud ejer

Så ser du hvad momsen nu er i stedet for det du indberettede der i 2015 - og så afslutter du moms og går i skat.dk og ind under moms - hvor det er let at finde punkt til at ændre det tidligere kvartal ved at skrive ændringen ind - og du afslutter 2015 i igen i Dinero og åbner 2016 og hurra - nu står de 4.600 kr i mellemregning og du kan lade dem stå - eller du kan udbetale dem til dig selv - debet mellemregning og kredit bank

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 

Hvis jeg kører dem fra bank til mellemregning - så svarer det tilat jeg har hævet dem, ik?

kan jeg have en mellemregning i længere tid, eller er det blot mega dårlig praksis?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Falstringen:

Hvis jeg kører dem fra bank til mellemregning - så svarer det tilat jeg har hævet dem, ik?

kan jeg have en mellemregning i længere tid, eller er det blot mega dårlig praksis?

du skal vel ikke fra bank til mellemregning - du har jo betalt det privat så det er 2015 - køb af xxx som udgift og mellemregning privat indskud som modkonto

Først når du så selv vil have pengene igen - så er det FRA mellemregning TIL bank som hævning ja. Du kan sagtens have penge på mellemregning - eller skylde penge til mellemregning - også i længere tid i enkeltmands, det er ligemeget

Overvej min bog om personlig virksomhed som fortæller om at hæve og skyde ind og hvorfor det ikke betyder spor for skatten under alm. personlig virksomhed med helt alm. beskatning - + en masse andet stof du nok kan ha glæde af - for 55 kr (eller lidt mere i paper-back om du kan lide papir) http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 03:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg køber din bog snarest muligt, John! Det lover jeg dig.

Tak for hjælpen begge to! Det er altså topklasse.

Tusind tak for hjælpen indtil nu. Jeg har nu bogført det - og det viste sig faktisk at være lidt mere end jeg troede det var. DEJLIGT! Opdagede at jeg ikke havde betalt telefonregningen med firmaet heller. Så nu er der noteret 2600 i rubrik 462, og der er lidt mere på mellemregningen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Falstringen:

Jeg køber din bog snarest muligt, John! Det lover jeg dig.

Tak for hjælpen begge to! Det er altså topklasse.

Tusind tak for hjælpen indtil nu. Jeg har nu bogført det - og det viste sig faktisk at være lidt mere end jeg troede det var. DEJLIGT! Opdagede at jeg ikke havde betalt telefonregningen med firmaet heller. Så nu er der noteret 2600 i rubrik 462, og der er lidt mere på mellemregningen.

det er ikke nok at notere telefon i rubrik 462 som blot er en regnskabsoplysning der ikke påvirker skat. De 2.600 kr skal samtidigt forhøje driftsresultatet i rubrik 111 - se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak fordi du er så opmærksom.

Dineros nye Årsrapport funktion tog højde for det du sagde, så det blev skrevet korrekt! Men tuuusind tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Falstringen:
Dineros nye Årsrapport funktion tog højde for det du sagde, så det blev skrevet korrekt!
Man må bare sige godt gået Dinero  for mange tror det bare skal i oplysingsrubrikken og kan slet ikke forstå det skal med "to" gange - men herligt det blev korrekt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)