Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MVA til Norge

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej

Har nettopp startet Webshop i Danmark, er opprinnelig fra Norge så ønsker også å kunne sende varer enkelt til Norge.

Vet det er en del i Norge som ikke ønsker og bestille fra utlandet med tanke på ekstra omkostninger i tollen.

Jeg kunne tenke meg og betale for dette så kunden ikke trenger og tenke på den delen. Men synes det er en jungel og komme igjennom.

Tok kontakt med en MVA representant i Norge men de skulle ha 1100 kr i timen. og det er i meste laget om jeg sender en pakke nå og da.

Er det en enkel måte jeg kan betale og administrere dette selv eller noen jeg kan sende gjennom som ikke skal ha mer en fortjensten på varen?

Om jeg registrer firma i norge må jeg vel også ha lageret der men jeg vil gjerne sende alt fra mitt lager i danmark så jeg har 1 lager og forholde meg til.

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 4
Fra  Furn-living Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når vi sender møbler til Norge bruger vi firmaet Con Way Furniture Transport. De ordner alt med indfortoldning og prisen er OK. Så du kan prøve at tage kontakt til dem og se om de kan hjælpe dig. 

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh. Karsten Sønderup

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg sender faktura til Norge, tillægger jeg aldrig moms. Det er modtagerens ansvar.

Babbs:
Om jeg registrer firma i norge må jeg vel også ha lageret der

Jeg skulle mene, at dette og dine andre spørgsmål med fordel kunne stilles til Skatteetaten, se evt. her - jeg er dog i tvivl om, hvorvidt du er utenlandsk :-) : http://www.skatteetaten.no/no/Bedrift-og-organisasjon/Drive-bedrift/Merverdiavgift/Merverdiavgiftsplikt/

Og se til, om ikke Skatten Min er på FB - det kunne Skat lære noget af:

http://www.skatteetaten.no/no/Stottemenyer/Andre-nettsteder/Skatten-min-pa-Facebook/

Lykke til :-)

Tilmeldt 19. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg sjekke opp på. Takker 😀

Tilmeldt 19. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen, tror du misforstod mitt spørsmål. Per dags dato fakturer jeg uden mva. Men vil gjerne betale den del så det ikk kommer ekstra utgifter for kunden

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps. Troede, at du ville betale nogen for at ordne det. Hvis du har priser i NOK inkl. 25% moms på din hjemmeside, må det vel række? Så er det ikke en ekstra udgift, bare ekstra besvær.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)