Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butiksbelysning? Nogen med gode erfaringer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg arbejder på at åbne min egen butik (ca. 120 kvm stor) og har brug for noget belysning - sidste lejer har nedtaget det hele. 

Er der nogen der har gode bud på en fornuftig belysning, som gerne gør at produkterne fremstår i deres rigtige farver. Og så skal det gerne være til at betale med et "knap så højt iværksætter budget". 

Hilsen Mia

Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mia

Der er ikke et simpelt svar på dit spørgsmål, beklager.

Men for at give dig lidt vejledning/vildledning så prøv for sjov skyld at gå en tur i Føtex, Kvickly, Bilka, Meny, etc. eller hvad du nu har i nærheden... Besøg frugt og grønt og kig på tomaterne eller det ferske kød (okse), tag nu produktet ud af dets normale salgs område, og betragt hvordan den røde farve forsvinder og den "naturlige" farve bliver helt tydelig. Lyset har ekstrem betydning for det udseende dine produkter får, tag din tomat over i vin afdelingen hvor gulvet er Varmt (mange gange brunt, og hylderne er af træ i stedet for metal), og se hvordan farven igen skifter på din tomat.

Lyset er ligesom lugten/duften, varmen,  højden til loftet, musikken, etc. helt afgørende for hvordan dine fremtidige kunder befinder sig i din butik.

En lille historie som måske kan sætte ting lidt i perspektiv. For ca. 14 dage siden var jeg til udstilling af feriehuse ved Fænø Park. Jeg besøgte 3 identiske typehuse, dog alligevel forskellige. Ikke for at sammenligne mit besøg med et eventyr, så er Guldlok og de 3 bjørne ret passende. Det første hus var STANDARD, det betyder koldt, tomt og generelt ikke specielt tiltrækkende. Hus nummer to havde fået et mindre facelift, der var skiftet standard inventar ud med personligt præg, hængt lidt gardiner og billeder op. Men tredje hus var ligesom der hjemme, ikke fordi at jeg bor i sommerhus men... Her havde man husket (læs valgt) at stimulere sanserne. Radiatorene kørte for fuld tryk trods dørene var åbne, duften var tilpasset af duftlys, og lyset var varmt og dejligt i soveværelset hvor lys indfaldet ikke var naturligt tilstede som i stuen.

Ud fra ovenstående og personlige erfaringer, produkterne og indretningen bestemmer lyset. Og det kan virkeligt være nødvendigt at søge konsultation ved professionelle.

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mia,

Vi har leveret LED butiks belysning til en hel del butikker efter hånden.

Du må meget gerne kontakte mig på info(at)ledpaerer.dk, så kan vi få en snak omkring belysning til din nye butik.

Ser frem til at snakke med dig og finde den helt rigtige løsning til dit iværksætter budget =)

Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Fra  Kryptoupdate.dk Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mia,

Du skal gøre op med dig selv om det ikke var en idé at investere i noget rigtig godt LED belysning (evt. LED spots). Det er noget dyrere end halogen belysning, men du kan få det i rigtig god kvalitet og i længden er det hurtigt tjent hjem pga. lavere elforbrug og længere holdbarhed.

Du skal kigge på farvegengivelses graden, som er benævnt enten CRI (Color rendering index) eller på dansk Ra-værdi. Den skal gerne ligge på +95 (evt. +90). Denne værdi er bl.a med til at bestemme prisen på LED pæren og jo højere denne værdi er, jo højere er prisen. Til gengæld får du et super flot lys!

Hvor ligger din butik henne? Kommer gerne ud og tager en snak med dig omkring dette. Har en shop med LED pærer, den er dog ikke 100% i luften, mangler de sidste par produkter, samt finpudsning.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)