Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra udlandet

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har et spørgsmål ang. fortoldning, som jeg håber I kan hjælpe mig med :-)

Når jeg køber varer fra min faste leverandør i Kina, sender de mine varer med FedEx. Fedex står dermed for fortoldning, de laver toldpapirer.

Hvad hvis jeg køber noget inde på fx. eBay til 70 kr - så modtager jeg bare pakken i min postkasse. Hvad gør jeg i dette tilfælde mht. fortoldningen?

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 46
Fra  Treemy ApS Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej sabina.

er det med henblik på videresalg? - for så skal du først lige være import registeret, vil anbefale dig også at være eksportregisteret i forhold til reklamationer hvis disse skal retur.

ellers brug denne, giver et hurtig lille overblik

http://www.toldpriser.dk/toldberegner

Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Jeg er import og eksportregistreret :-)

Men hvordan gør jeg/hvordan foregår det, når jeg modtager varer, hvor der ikke er lavet toldpapirer?

Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvorfor siger den, at jeg ikke overstiger SKAT's grænse, når jeg indtaster 70 kr i den beregner, som du har linket til? :-)
Er der en grænse man må købe for, uden at skulle betale told og moms? Det havde jeg ellers fået at vide, at der ikke var. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat har en minimumsgrænse på 80 DKK 

Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay fedt :-) 1000 tak.

Men hvis jeg nu fx køber noget på eBay for over 80 kr. Laver PostDanmark så toldpapir for mig, ligesom FedEx tidligere har gjort? Er det det, som gebyret går til? :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 46
Fra  Treemy ApS Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

80 DKK er ved import til privat brug. du skal altid betalt moms, og evt told. samt 160 i indtoldningsgebyr. 

går ud fra du anvender sikkerhedsstillesordningen ved skat?, dermed får du kredit ved skat på told.

Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Ja, jeg havde nemlig også fået at vide, at man skal betale moms og told selvom man køber for under 80 kr :-)

Men jeg forstår ikke hvad JEG skal gøre, når jeg har modtaget en pakke fra Kina til en værdi af under 80 kr. Kan du forklare mig det?

Ja jeg anvender sikkerhedsstilleordningen hos SKAT.

Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 06:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der kan hjælpe?

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Bagatelgrænsen på de 80 kr. gælder også ved erhverv. Dog med det in mente at du selvfølgelig ikke bare kan bestille 10 pakker af det samme til 80 kr., der bliver det lagt sammen i en gruppe.

Jeg vil våge at påstå, at hvis SKAT ikke "fanger" din pakke i tolden, så har du pligt til at selv kontakte dem og fortælle dem om pakken.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)