Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når man opretter holding selskab, hvad skriver man i formål?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man opretter holding selskab, hvad skriver man i formål?

Formålet er jo bare at opbevare midler og ikke så meget mere.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, en simpel googlesøgning på f.eks. "formål holdingselskab" kunne nok have givet op til flere svar, men man kan eksempelvis skrive:

"Selskabets formål er at fungere som holdingselskab og i øvrigt drive virksomhed som... entreprenør/it-virksomhed/ tømrer og snedkervirksomhed"  eller hvad det nu er, man arbejder med.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøvede også at google - det er utroligt, hvad man kan med IT. Meen, Birte, "Formålet med holdingsselskabet er at fungere som et holdingselskab?". Og i øvrigt noget andet? Det er jo ikke almindeligvis et driftselskab. Der står "Et holdingselskab er et (kapitalselskab) iværksætterselskab..." her: http://ivsstiftelse.dk/holdingselskab-selskaber/ - det ville jeg nok ikke liiii mene. Så yes, man kan lade sig inspirere på Google.

Måske er dette lidt bedre: " Holdingselskabet har det primære formål, at det helt eller delvist ejer aktier eller anparter i kapitalselskaber." Hvis selskabet også har kapital, kan der måske tilføjes, at det også fungerer som et investeringsselskab.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

..og så kan man faktisk også spørge om ting på virk.dk. Her et eksempel om noget lidt andet: https://ekspert.virk.dk/spoergsmaal-og-svar/62480/7. Det er faktisk ny viden for mig :-). Jeg ved så ikke hvordan det fungerer og hvor længe, der går, før man får svar.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:
Meen, Birte, "Formålet med holdingsselskabet er at fungere som et holdingselskab?".

Ja, ok, jeg havde måske lidt for travlt, da jeg svarede, men jeg fandt formuleringen her: http://www.hulgaardadvokater.dk/media/545/Stiftelse%20ApS%20-%20Vedtaegter%20-%20PDF

Og en lignende her: http://www.ntr.dk/dk/investor_info/vedtaegter/

Selskabets formål er, direkte og indirekte som holdingselskab, at drive handel, håndværk og industri, foretage finansiering og investering samt udøve anden virksomhed, der står i naturlig forbindelse hermed."

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 104
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften!

Jeg vil mene, at det er et okay formål, hvis du skriver at formålet er opbevaring af midler - hvis det er det eneste der er formålet. 

Man kunne muligvis gøre formulering lidt bredere og skrive at formålet er formueforvaltning samt hermed beslægtet virksomhed. Da det både dækker over opbevaring af midler og samtidig tillader fx geninvestering af midlerne og lignende. 

Og tillykke med dit holding-selskab! :-) 

Med venlig hilsen

Sebastian Kania

Krudtborgen sælger fyrværkeri i Odense.

Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for fint svar Sebastian :) 

Så vil jeg gøre det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

husk branchekodemæssigt at selv om formået er finansielt at eje andre virksomheder, så er det IKKE FINANSIEL kode du skal bruge - og dermed skal du også have det omfattet af den logpligtige arbejdsskadeforsikring uanset din løn eller oms.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for den reminder :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)