Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg registreret værdien af arvede aktier???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har arvet aktier, hvis værdi er fastsat ud fra handelsværdien på overtagelses dagen. Jeg overtog dem 31/12 2014. Få uger efter solgte jeg en del af dem, altså i 2015.

Mit problem er nu, at banken godt nok har indberettet salget, men skat kender ikke købsværdien hvorfor de ikke beregner tab/gevinst. Jeg har kursen på dem alle på overtaglsesdagen. Jeg ved bare ikke om om og hvor jeg skal indtaste dem, eller om jeg selv skal beregne tab/gevinst og så blot indberette dette...

Håber nogen kan hjælpe..

Mvh

Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis ikke banken har tallene - så skal du selv udregne gevinst / tab og indberette via selvangivelsen - forskellen på erhvervelse/værdi arvetidspunkt - og afhændelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal indtaste købsprisen i værdipapirsystemet via årsopgørelsen

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, skal jeg lave en efterindberetning i årsopgørelsen for 2014, da det er i det år de er "erhvervet/arvet" eller i det i 2015 opgørelsen.

Og hvis det er i 2014, overføres de så automatisk til 2015 opgørelsen og indgår i beskatningen?

mvh Kim

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, tast du anskaffelsessummen (den kurs du har fået dem til) ind. Salget klarer SKAT selv og så beregner de en avance

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven:

Jep, tast du anskaffelsessummen (den kurs du har fået dem til) ind. Salget klarer SKAT selv og så beregner de en avance. 

jeg synes min erfaring siger mig  at skats system med anskaffelser IKKE er helt fungerende men det lyder godt, at man derved bare skal ind i det system og taste. Man er dog vel stadigt forpligtet til at kontrollere, at tabet/gevinsten så fremstår korrekt i de respektive rubrikker 60 61 osv ??

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke set SKAT har lavet ged på anskaffelsessummer og salgssummer på køb/salg de sidste par år. 

Selskabshændelser i forbindelse med aktiesplit og den modsatte vej er de dog ikke gode til at registrere, og der har jeg set nogle fejl hvor beholdningen af aktier lige pludselig er i minus. 

Du er altid selv ansvarlig for de beløb der står på din selvangivelse selvfølgelig, men SKAT plejer dog trods alt at hjælpe dig på vejen :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)