Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øge StartUp kulturen..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Dresden, Tyskland
Tilmeldt 26. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om (råd til), hvad et land/en region kan gøre for at starte eller øge en StartUp Kultur? 

Brian

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har nævnt det før uden det blev specielt godt modtaget, men der er et behov for risikovillig kapital til de små projekter. Mange projekter kunne startes hvis der blev leveret risikovillig kapital op til en aftalt størrelse mod at firmaet udover normale skatter betaler måske 4% af omsætningen (afhængig af casen). Det vil gøre at man kan FÅ måske 100-200000 til at ombygge lejede lokaler til noget der måske sælger for 5000 kr. mad. Pengene betaler man tilbage på til fonden med 200 kr. per dag, dvs. 6000kr. - i al fremtid. Men alternativet når man ikke kan få et banklån er en investor der måske tager 50% af firmaet, det bliver hurtigt 1000 kr. per dag og en business der hænger dårligt sammen. Som investering for landet/området ville man i nævnte situation få 72000 retur per år for en investering på 200000. Hvis staten tager et EU lån på et stor beløb til 1% i rente og låner ud til 30% er der en chance for at det i sig selv er god business. Men ellers må man antage at man flytter en eller flere personer fra fast forsørgelse til fast arbejde og skattebetaler. Kan i få en sådan virksomhed til at køre i bare et år er pengene tjent hjem.

Hvis regionen har ledige erhvervslejemål så betal huslejen i al fremtid. Så når en virksomhed der leder efter et sted at starte en produktion, så får de en pris på ned til nul Euro afhængigt af evnen til at starte arbejdspladser. Derved kan en region måske tilbyde gratis lokaler og en måneds bagudbetalt arbejdskraft. Men hyrer en fabrik 20 folk a 25000 - så sparer regionen måske 250000 i ydelser per måned og får 250000 i skat, dvs. de forbedrer deres økonomi med 500000 og er det vel af mindre betydning at kommunen betaler huslejen på 25-50000 kr.

Lad evt. begge ideer være en mulighed på samme tid, så en fabrik måske kan få investeringskapital sammen med fri husleje og bagudbetalt personale.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tiltag som Creative HQ - et kontorfællesskab hvor virksomheder i opstartsfasen kan deles om eksperter indenfor en række felter såsom økonomi, markedsføring, ledelse og meget mere. Det giver også mulighed for at hente eksterne rådgivere ind til workshops, til glæde for de mange StartUps der hver især ikke ville have mulighed for at trække på den slags ressourcer. Du kan se deres hjemmeside og finde henvisninger til deres støtter her: http://creativehq.co.nz/

Derudover, for "hands-on"-typerne med fysiske produkter er der MakerSpace. Åbne værksteder med adgang til værktøj som nystartede virksomheder ellers ville skulle bruge mange penge på at få lov at bruge.

Samt skabe forbindelse mellem virksomheder, universiteter og studerende - praktikforløb kan være en fantastisk gratis arbejdskraft for virksomheden og en unik oplevelse for den studerende.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Dresden, Tyskland
Tilmeldt 26. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det meget udførlige svar. Jeg havde selv tænkt i de baner. Du skriver at ideen ikke blev godt modtaget sidst du nævnte den. Hvad var modargumenterne?

Brian

Fra Dresden, Tyskland
Tilmeldt 26. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det giver god mening og ville fungere godt, hvis man kombinerede det med kapital

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tre ting jeg mener rykker noget, er (i tilfældig rækkefølge):

1. Skabe gode rammer for Business Angels (eks. skat)
2. Adgang til viden, eks. gennem netværk, mentorer, workshops
3. Effektive og kompetente incubators

Generelt er jeg stor tilhænger af minimal indblanding fra det offentlige. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)