Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsværelse i hjemmet

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg vil i mit private hjem afholde udgifter (privat) til istandsættelse af et kontor som jeg så vil udleje til mit ApS.

Jeg har undersøgt sagen lidt og er kommet frem til at mit ApS ikke må afholde disse omkostninger da der er tale om forbedring af privat hjem.

Jeg vil nu udleje det istandsatte kontor til mit ApS, og jeg bliver derfor personlig skattepligtig af indkomsten som beskattes som kapitalindkomst. Korrekt?

Kan dette ikke på sigt vise sig at være en bedre forretning for mig end hvis ApS'et afholdte omkostningerne?

Det antages at reglerne for arbejdsværelse i hjemmet er opfyldt. (egen indgang, 100% erhverv mv.)

mvh

Allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Det vil være personlig indkomst og ikke kapitalindkomst.

2. Mit umiddelbare bud er at der ikke er den store forskel. Huslejen skal være på markedsvilkår. Skatten af indkomsten svarer stort set til hvad det vil koste at få et tilsvarende beløb ud dom udbytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

I stedet for leje som personbeskattes fuldt når det er erhverv - kan du tage betalt % af forbrug ifht % areal hvis det er sammenlignelige lokaler - el, varme - ej skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jan 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

I du sikker på at det ikke er kapitalindkomst når der er tale om en ejerbolig som lejes ud?

Men kan man på en eller anden måde lave en opstilling der viser den økonomiske forskel mellem;

1. Afholde omkostning til ombygning privat for derefter at leje ud til sit ApS for lad os sige 3.000 kr pr måned ( markedsmæssige vilkår)

2. Selskabet afholder omkostningen, aktiverer og afskriver 120.000 kr i alt ( Jeg ved godt at dette ikke er lovligt men jeg kan bare ikke helt gennemskue den økonomiske forskel på de 2 scenarier)

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja erhvervsleje er personlig indkomst uden bundfradrag modsat leje til private

2 er som du skriver ikke lovligt og så giver det vel ikke mening med mindre du vil rådes i lovbrud hvor der så også skal forventes nogen kan sige risikoen osv:)

Med 120.000 ude - hvorfor betaler du dog ikke en revisor for svar som denne så også vil forsvare i forhold til skat

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jan 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev egentlig bare nysgerrig. Whiskey skrev længere oppe at det går ud på et, men jeg kan bare ikke helt få tallene til at hænge sammen.

Jeg er ikke ude på at begå lovbrud og har ikke tænkt mig at vælge denne løsning, men blev som sagt bare nysgerrig.

Jeg kunne godt betale en revisor men tænkte at jeg ville starte med at spørge her på forummet hvor et kløgtig hoved (dig) :) måske kunne danne et forståelse overblik med en simpel talopstilling.

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jan 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak,

Jeg bliver dog nødt til igen at opponere mod påstanden om at jeg bliver personlige beskattet af indkomsten. Jeg vil stadig mene at så længe der er tale om udlejning under 25% af værdien af privatboligen er der tale om kapitalindkomst.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Petey:

Tak,

Jeg bliver dog nødt til igen at opponere mod påstanden om at jeg bliver personlige beskattet af indkomsten. Jeg vil stadig mene at så længe der er tale om udlejning under 25% af værdien af privatboligen er der tale om kapitalindkomst.

 

opponer løs - det er bare forkert hvad du tror - endnu en grund til at høre en revisor (mindt en revisor har allerede svaret i tråden at det er personlig indkomst - men du oponerer og må så løse den selv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil være tale om kapitalindkomst, hvis der er tale om udlejning af værelse i bolig, som du selv ejer OG hvis udlejningen sker til beboelse. Det er der ikke tale om her hvor du lejer værelset ud til erhverv.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)