Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af IVS eller udnytte de 50.000 i årlig omsætning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 23
Fra  NatureCandle IVS Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil folk vurdere er det klogeste.

At starte et IVS med det samme og dermed blive skattepligtig og momsberretiget.

Eller skal man vente med at oprette selskabet og i stedet udnytte, at man kan omsætte for 50.000 .- inden man opretter selskabet.

NatureCandle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

De 50.000 kr har ikke noget at gøre med hvornår du skal stifte dit IVS men et spørgsmål om hvornår der skal ske momsregistrering. Starter du op uden at have stiftet eksempelvis et IVS så er det en enkeltmandsvirksomhed du driver.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Úanset hvad - er du skattepligtig - selskab eller ikke selskab. De 50.000 er jo kun et tidspunkt hvor man skal momsregistere så snart det er klart man kommer over det tal. Ellers kan man få moms på alt inden

ÏVS koster jo så noget mere - end f.eks personlig virksomhed - men der er ingen som helst forskel i skat - kun i moms - som jo også giver momsfradragsret

Jeg tror du kan ha fordel af min E bog Selvstændig som viser hvad det koster at have et IVS (nok ikke under 5000 kr om året som minimum i "lovpligtige" omk) eller en personlig virksomhed - og hvad der ellers er af pligter i skat og moms og meget andet http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/selvstndig.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 46
Fra  Treemy ApS Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

John, har helt ret i det er meget omkostninger fuld at have et IVS. dog kan det også have nogle fordele. det koster 670kr + kapitalforholden at oprettet det. revision kan fravælges. dog er der den lovpligtige arbejdegiver forsikring (ofte 2000kr pro annu). 

i et IVS får du så også begrænset hæftelse, dermed hæfter du ikke personligt for de aftaler selskabet har indgået, men mindre er der klausul herom i aftalerne. 

Personligt ville jeg næsten altid råde dig til at momsregistere virksomheden, da hvis du bare kommer 1 kr over grænseværdien på de 50.000kr skal der betales.

- ydermere få du muligheden af modregne din salgsmoms i din købsmoms.

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 23
Fra  NatureCandle IVS Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er to der skal stifte et selskab og derfor har vi vurderet efter research på nettet, at det ville være klogest at starte et IVS, mest fordi vi gerne vil være 50/50 og at momsfradrag bliver muligt.

Dog er vi i tvivl om man kan investere sit overskud i virksomheden og på den måde "slippe" for at betale skat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)