Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino.dk i et Framset? Hvorfor?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom lige til at se at Amino.dk ligger i et frameset - er der nogen der har en forklaring på hvorfor det lige er sådan? Kan ikke lige gennemskue nogen grund til det, lige ud over at URL er den samme hele tiden....

Mht til søgemskineoptimering er det noget juks, og det er bøvlet lige at 'nakke' en URL og maile videre (ved der er en e-mail knap, men vil hellere sende dem gennem min egen mailklient)
 
...og så åbner links i ens signatur også inde i Amino frameset'et, da target tags bliver fjernet, så URL'en er Amino.dk
Og ja - ved godt at det kan jeg scripte mig ud af på modtager siden, men alligevel...
 
Beeep?
 
Hilsner fra en ellers yderst glad og tilfreds Amoniholiker (som tydeligvis ikke kan stave til Frameset i tråden, og som ikke kan rette det efterfølgende)  
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

www.amino.dk ligger ikke i et frameset - kun amino.dk. Det er også www.amino.dk der bliver indekseret. At amino.dk ikke bliver indekseret kunne skyldes denne lille kode i framsettet: <META NAME="robots" CONTENT="noindex"> :)

Personligt havde jeg nok foretrukket en løsning med 301 redirects til www.amino.dk fra amino.dk, ikke mindst for at sikre at alle indkomne links der peger på det "forkerte" domæne tæller for det rigtige: www.amino.dk

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :


Jøses... Nå, men det er da ikke første gang at man render ind i den slags høkerløsning/DNS/forward bøvl. Resulterer tit og ofte i mere eller mindre underholdende resultater.

Eksempler:

supportfighter.com - og man endte på forsiden af spamfighter.com (er rettet efter henvendelse til viceværten)
dkhostmaster.dk - intil for en uge siden en 404
interlas.dk/www.interlas.dk - se selv, men kan afsløre at det har givet en SYRLIG samtale med en kunde hvor vi kiggede på hver sin side, men troede vi snakkede om den samme
Sikkert også andre lignende erfaringer derude?

Hører til dem der pr definition har sparet www væk når jeg basker en url ind. For mig stammer www foran domæner, fra en tid hvor det var smart at sige 'World Wide Web', og hvor der ikke var store IT bobler der eksploderede op i hovedet på en.

Mht meta - jo den havde jeg nu godt set . Hentydede bare til utallige erfaringer med frameset problemer i SEO regi - det er sq bare en teknik der ikke dur længere. Og ikke er nødvendig....
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)