Tak til erjegher for anbefalingen :-)
jeg vil dog lige tilføje at myphoner ikke er et egentligt CRM men et enkelt system til at holde styr på dit kanvas salg. Nogle af mine kunder bruger det som CRM, og det kan vel nok bruges i et vist omfang, men på et tidspunkt får du nok brug for noget mere - men så er det godt at myphoner integrerer med over 500 andre systemer, inkl de fleste moderne CRM systemer (og også mailchimp).
Det er rigtigt at det kan være en stor mundfuld at kaste sig ud i at implementerer et CRM system, for du skal jeg have styr på dine processer og procedurer, og dine medarbejdere skal følge dem - og samtidig skal dit CRM system passe til din forretning og dine processer.
Det er ofte svært at få alle disse ting til at passe, og så bliver det en langvaring, svær og dyr process, hvor mange parter skal "rette ind" efter noget de måske ikke helt føler er optimalt for dem.
Derfor tror jeg faktisk ikke så meget på store, forkromede systemer som "kan alt" - jeg tror man får meget mere ud at at bruge de "små", tilpassede systemer, som f.eks unbounce, mailchimp, harvest, basecamp, pipedrive eller highrise og myphoner. Ulempen er selvfølgelig at det hele ikke hænger sammen, men det gør det faktisk efterhånden - man kan nemlig sætte små integrationer om som automatisk overfører de relevante data til de relevante systemer på det rigtige tidspunkt, og så begynder det at ligne noget. Og den ultimative fordel: det er muligt at skifte et enkelt værktøj ud, hvis man finder noget bedre, uden at hele værdikæden skal laves helt om. Man er ikke bundet til eet kæmpe stort, tungt og dyrt system.
Just my five cents.