Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg kontakte virksomheder pr mail?

Side 10 ud af 11 (104 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 22:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De Røde Heste:

Og i øvrigt er jeg hverken en spammer eller morder, men en person som kan se forskellige brugbare resultatsvinkler  ud fra en given handling.

/ Henrik

Du savede selv grenen over med dit;

"Generelt set så er markedsførings loven let at omgås i mange tilfælde ..."

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:
Hvis du fortsat mener, at en uopfordret jobansøgning, som reelt har til formål at afsætte varer eller ydelser, lovligt kan sendes pr. mail, så synes jeg, at du skal afprøve det hos Forbrugerombudsmanden og poste resultatet her.

Det jeg siger er at man kan skaffe sig nyttig viden, ved at lave en uopfordret ansøgning og det er ikke forbudt.

Der er ej heller ulovligt at være realist, som betyder i dette tilfælde at man jo godt ved at selv ved opfordrede ansøgninger, bliver kun en nr. 1 -  så hvorfor ikke gøre brug af den konsekvens alternativt, nemlig at bruge den viden man kan få..

/ Henrik

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
"Generelt set så er markedsførings loven let at omgås i mange tilfælde ..."

Ja det er korrekt at jeg skrev sådan, som du tager lidt ud af en kontekst.

Og jeg mener da stadig at der for nogle grupperinger er der plads til dem i markedsføringsloven og dermed kan de omgå / ikke komme i bragtning til´denne lov.

Min samlede budskab var og stadig er, at man ved kreativ tanke, kan afsætte mange fodspor og få en masse indput på helt lovligvis.

/ Henrik

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 00:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

De Røde Heste:

Det jeg siger er at man kan skaffe sig nyttig viden, ved at lave en uopfordret ansøgning og det er ikke forbudt.

Der er ej heller ulovligt at være realist, som betyder i dette tilfælde at man jo godt ved at selv ved opfordrede ansøgninger, bliver kun en nr. 1 -  så hvorfor ikke gøre brug af den konsekvens alternativt, nemlig at bruge den viden man kan få..

Jeg kan se at jeg får minus point´på både det at være kreativ og lovlydig -  det fortæller mig at vi har en del Trump tilhængere på Amino

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PhonePartner:
Dette er en yderst effektiv måde at indsamle mails på. En effektiv konsulent kan indsamle alt fra 200-300 emails pr. dag ved telemarketing.

Det var da noget af en sjov og useriøs selvpromovering.

300 tilsagn på en dag hvor der skal være tid til at sælge budskab og indsamle email adresse. Lad os regne med at der er 50% hitrate hvilket jeg vil tvivle på, man  skal gennem omstillinger mv, men lad os bare sige at alt dette inklusive samtale og salg af budskab, finde den rette person og skrive ting ned tager 3 minutter. Så har vi lige 1800 minutter eller 30 timers effektiv telemarketing tid på en arbejdsdag. 

Dat er da ret fantastisk. Hvor finder vi medarbejdere med en sådan effektivitet?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

De Røde Heste:
Jeg kan se at jeg får minus point´på både det at være kreativ og lovlydig -  det fortæller mig at vi har en del Trump tilhængere på Amino

Nej, du får givetvis negative point fordi det du skriver er umanerlig ubegavet, du er stædig, useriøs, og fremfører en løgn. I at være dum, stædig, arrogant, faktaresistent, uinteresseret i at forstå sammenhænge, uvidende og overbevist om sin egne fortræffeligheder minder du vist selv lidt mere om Trump end du selv kan se!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De Røde Heste:
det fortæller mig at vi har en del Trump tilhængere på Amino

Den påstand savner belæg. Jeg mener ikke, at der argumenteret sagligt for en sammenhæng mellem dårlige brugervurderinger af Henriks indlæg og antallet af tilhængere til bestemte udenlandske kandidater til statslederembeder, som er aktive på bestemte danske internetfora.

Men da jeg ikke selv har givet brugervurdering af Henriks indlæg, og da jeg ikke har stemmeret ved det amerikanske præsidentvalg, har jeg omvendt ikke mulighed for at skaffe belæg for, at der ikke skulle findes en sådan sammenhæng.

Til gengæld synes jeg, at påstanden egner sig fint til at vurdere Henriks niveau for argumentation, hvorved det sætter hans andre påstande i perspektiv.

Hvis det var mig, der fik en lang række af negative vurderinger som reaktion på mine påstande, ville jeg nok starte med at vurdere sagligheden af mine påstande - f.eks. ved at teste dem hos relevante myndigheder - frem for at gøre mig forestillinger om, at jeg var blevet så massivt misforstået.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

De Røde Heste:

Generelt set så er markedsførings loven let at omgås i mange tilfælde og som jeg har nævnt tidligere er min egen henvendelse til svenske firmaer ikke lovstridigt.

<et tænkt eksempel kunne være at du har et produkt, som du har fået agentur på til salg i Danmark eller blot en egen idé

Du skriver ud til forskellige relevante virksomheder og beskriver dit produkt / idë og samtidig fortæller du dem at din henvendelse handler om at du tilbyder firmaet at ansætte dig med henblik på som sælger af produktet / bruger af idé

Firmaet / forretningen vil nok takke nej til at ansætte dig - men nu har de fået dybde gående kendskab til dit produkt og vil måske gerne vide mere om dit produkt og som kan give et salg.

At din uopfordrede ansøgning afstedkommer et salg er ikke ulovligt.

/Henrik

Som virksomhedsejer ville jeg se rødt over en sådan "ansøgning". Normalt giver jeg spammere, som jeg kan se, bare handler naivt, en venlig advarsel om, at de krænker loven og bør stoppe med det.

Men denne her ville jeg straks anmelde som spam - så jeg fraråder andre at forsøge sig med den model før det er godtgjort her, at det er fuldt lovligt!

 

 

 

 

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Birte Andersen:
Men denne her ville jeg straks anmelde som spam - så jeg fraråder andre at forsøge sig med den model før det er godtgjort her, at det er fuldt lovligt!

Hvorfor anmelde før at du ved om det er ulovligt ?

Det du nævner er blot  et tænkt eksempel fra min side og dem har der været flere af.

Mig bekendt omhandler markedsføringsloven den private sektor og den offentlige og på visse punkter foreninger. Men den almindelige Hr, og fru Hansen er ikke omfattet.

Som privat person er det ikke ulovligt at fremsende uopfordrede jobansøgninger via mails og ej heller oplyse om evt. kompetencer og lignende,

 

/ Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:

De Røde Heste:
Jeg kan se at jeg får minus point´på både det at være kreativ og lovlydig -  det fortæller mig at vi har en del Trump tilhængere på Amino

Nej, du får givetvis negative point fordi det du skriver er umanerlig ubegavet, du er stædig, useriøs, og fremfører en løgn. I at være dum, stædig, arrogant, faktaresistent, uinteresseret i at forstå sammenhænge, uvidende og overbevist om sin egne fortræffeligheder minder du vist selv lidt mere om Trump end du selv kan se!

du mangler at hestene er totalt immune overfor svar (nå ja "faktaresistent)  - og stadigt tror at, er man privat er man ikke omfattet af markedsførings lov om spam

Hesten minder om fjolset der går ude af takt og ser på alle andre i marchen - og tænker - EJ de går jo alle sammen ude af takt de andre

Jeg vil ikke sige troll - for det er som ikke for at drille, at hesten gør det, det er simpelthen bare mangel på alm begavelse som du er inde på BroncofanDK 

Gud forbyde, at nogen han søger job hos, skulle læse med - men det forhindrer han jo ved at være en anonym hest

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 10 ud af 11 (104 indlæg)