hej Slotty - kan se du allerede hár fået nogle gode indspark -
- mht. din markedsførings- og salgs-indsats - så vil du måske have nytte af at tænke både en kort-sigtet, og lang sigtet strategi.
- især fordi det lyder til, at du, lige nu, i en periode har brug for en massiv, kraftig eksponering - simpelthen for at ´komme ud på markedspladsen´ - indtil du har samlet tilstrækkeligt med kunder og opgaver til at der ruller nok penge og opgaver ind i butikken.
- som andre har nævnt, så kan jeg blot opmuntre dig til at få afdækket meget præcist - ´hvem er mine mest ønskede kunder´ - eller : ´hvilke kunder kan jeg tilføre mest værdi´ - og - gå målrettet efter dem ...
- på kort sigt - tja... - så hedder det squ nok salgs-breve, telefon-canvas, kundebesøg, du skal simpelthen i kontakt med nogle kunder, synliggørelse, eksponering - på den ´hårde´ måde
- glem det med annoncer, tror ikke på det virker med dine produkter - du skal simpelthen ud og fortælle dem, hvordan du kan gøre deres hverdag bedre/nemmere/billigere/mere effektiv/whatever ... - og ja, det kan opleves som hårdt arbejde at sælge på denne måde, især hvis ens baggrund er at være en dygtig tekniker/specialist - men, det kan læres ...
- på lang sigt - ja, tænk i netværk, samarbejdspartnere, kundeomtale, referencer
- mht. salgsbrevet - ... her kommer mit egentlige bidrag, til dig
- 1. du skal skabe nysgerrighed og vække interesse - et par gode tips til, hvordan du skriver ´forførende´ tekster kan du finde i et af mine andre indlæg på amino - hende med ryge-stop og hjemmeside
- 2. du skal have en ´døråbner´ - et påskud til at kontakte/ringe, og/eller besøge virksomheden.
- og, bedst med en døråbner, som man slet ikke kan/har lyst til at sige ´nej´ til.
- en idé hertil kan fex være at du tilbyder en slags gratis ´lygte-eftersyn´, fuldstændig lissom din mekaniker gør et par gange om året. Fidusen for din mekaniker er jo, at når der alligevel skal skiftes pære i højre forlygte, så får du sikkert også skiftet olie, og justeret tænding - hvilket så ikke er gratis ...
- for dit produkt kan et ´service-eftersyn´ fex være noget med en gennemgang af sikkerhed/stabilitet/omkostninger - eller, hvad du nu måtte være bedst til at tilbyde kunden.
- og - mht. de indvendinger du får, når du ringer til virksomhederne - så kan du med fordel lave et ´indvendings-katalog´ til dig selv - typisk oplever man 8-12 forskellige indvendinger - og, forberede dit svar på forhånd - et godt svar ... - til disse
- ... tja ... - der skal mange korn til at bage et brød ...
|
Hej
Jeg har ikke de vise ord til dig m.h.t. markedsføring - kæmper selv med, hvad jeg skal gøre med min nye side.
Dog skal man jo være utradionel - tænke anderledes, og ikke bare lægge sig op bag de andre.
Tro på dig selv - og til sidst har jeg lært at et salgsbrev, ikke skal have en overskrift.
Mange "kunder" får jo meget post - ser de en overskrift der ikke lyder tiltalende, smider det papiret i skraldespanden - men er der ikke en overskrift, ja så er de jo tvunget til at læse teksten. Måske med bedre resultat??
M.v.h.
Stones
Handy varer til Handy priser