Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring - how to do ?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 288
Fra  www.hypersynectics.com Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Slotty

- kan se du allerede hár fået nogle gode indspark -
 
- mht. din markedsførings- og salgs-indsats - så vil du måske have nytte af at tænke både en kort-sigtet, og lang sigtet strategi.  
- især fordi det lyder til, at du, lige nu, i en periode har brug for en massiv, kraftig eksponering - simpelthen for at ´komme ud på markedspladsen´ - indtil du har samlet tilstrækkeligt med kunder og opgaver til at der ruller nok penge og opgaver ind i butikken.
 
- som andre har nævnt, så kan jeg blot opmuntre dig til at få afdækket meget præcist - ´hvem er mine mest ønskede kunder´ - eller : ´hvilke kunder kan jeg tilføre mest værdi´ - og - gå målrettet efter dem ...
 
- på kort sigt - tja... - så hedder det squ nok salgs-breve, telefon-canvas, kundebesøg, du skal simpelthen i kontakt med nogle kunder, synliggørelse, eksponering - på den ´hårde´ måde
- glem det med annoncer, tror ikke på det virker med dine produkter - du skal simpelthen ud og fortælle dem, hvordan du kan gøre deres hverdag bedre/nemmere/billigere/mere effektiv/whatever ... - og ja, det kan opleves som hårdt arbejde at sælge på denne måde, især hvis ens baggrund er at være en dygtig tekniker/specialist - men, det kan læres ...
 
- på lang sigt - ja, tænk i netværk, samarbejdspartnere, kundeomtale, referencer
 
- mht. salgsbrevet - ... her kommer mit egentlige bidrag, til dig
 
- 1. du skal skabe nysgerrighed og vække interesse - et par gode tips til, hvordan du skriver ´forførende´ tekster kan du finde i et af mine andre indlæg på amino - hende med ryge-stop og hjemmeside
 
- 2. du skal have en ´døråbner´ - et påskud til at kontakte/ringe, og/eller besøge virksomheden.
- og, bedst med en døråbner, som man slet ikke kan/har lyst til at sige ´nej´ til.
 
- en idé hertil kan fex være at du tilbyder en slags gratis ´lygte-eftersyn´, fuldstændig lissom din mekaniker gør et par gange om året.   Fidusen for din mekaniker er jo, at når der alligevel skal skiftes pære i højre forlygte, så får du sikkert også skiftet olie, og justeret tænding - hvilket så ikke er gratis ...
- for dit produkt kan et ´service-eftersyn´ fex være noget med en gennemgang af sikkerhed/stabilitet/omkostninger - eller, hvad du nu måtte være bedst til at tilbyde kunden.
 
- og - mht. de indvendinger du får, når du ringer til virksomhederne - så kan du med fordel lave et ´indvendings-katalog´ til dig selv - typisk oplever man 8-12 forskellige indvendinger - og, forberede dit svar på forhånd - et godt svar ... - til disse
 
- ... tja ... - der skal mange korn til at bage et brød ...
 
 
 
Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 
Jeg har ikke de vise ord til dig m.h.t. markedsføring - kæmper selv med, hvad jeg skal gøre med min nye side.
 
Dog skal man jo være utradionel - tænke anderledes, og ikke bare lægge sig op bag de andre.
 
Tro på dig selv - og til sidst har jeg lært at et salgsbrev, ikke skal have en overskrift.
 
Mange "kunder" får jo meget post - ser de en overskrift der ikke lyder tiltalende, smider det papiret i skraldespanden - men er der ikke en overskrift, ja så er de jo tvunget til at læse teksten. Måske med bedre resultat??
 
M.v.h.
 
Stones
Handy varer til Handy priser 
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/7/2006 10:59:30 AM Forfatter: slotty

Hejsa

Lige en lille status .....
Nu har jeg de sidste 3 dage, kørt telefon opfølgning på et salgsbrev jeg sendte til nogle udvalgte kundeemner - nøøj, det er træls, her er lige et par af svarene :
- det har jeg sg'' smidt ud.
- alt vi modtager der står ''IT'' på, smider vi ud
- det har på ingen måde interesse.
- har aldrig set det og det har heller ingen interesse.
- sådan een har vi, skal vi så fyre ham
osv
Der er laaaang vej endnu ........



Det kan være der er en smule inspiration at hente i denne tråd.

http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=31

Held og lykke med projektet!
 
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Slotty!

Mødebooker har hjulpet flere virksomheder i din branche godt på vej. Vi er ikke BARE et telemarketingbureau der booker møder. Vi kan meget mere og andet end det. Vi kan skabe genveje for dig og din virksomhed og give dig mere viden om din målgruppe....Giv mig et ring!

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra København
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Slotty

Du har allerede fået mange god råd, så jeg kan nok ikke tilføje så meget.

Det virker for mig som om, du allerede gør meget rigtigt. Måske er det bare at blive ved, indtil der er nogen, der bider på krogen. At skabe et godt salg har ofte også noget at gøre med, hvor meget energi man bruger. Og så selvfølgelig hvor meget man smiler, når man ringer:)

Det skal dog alligevel siges, at jo bedre dit salgsbrev er, jo lettere er det at banke døre ind. Jeg kender det fra mig selv. Måske skal du se på dit salgsmateriale en gang til med kritiske øjne - prøv også at vise det til nogle venner eller tidligere kolleger. Eller gør det tilgængeligt her på sitet, jeg ved, at der er mange, der gerne giver god konstruktiv kritik.

En direct mail kan udformes på et hav af forskellige måder. Prøv at tænke ud af boksen og lav noget fuldstændigt anderledes. Prøv at tænke i andre medier end et normalt A4-brev. Du kan tiltrække opmærksomhed på de mest underlige måder. Og det behøver ikke nødvendigvis være så meget dyrere. Du kan fx påklistre ting på et stykke pap og sende ud - det skaber opmærksomhed. En af mine venner sendte en badge ud med teksten: "Jeg valgte Falcks nye reklamebureau" og nedenunder en simpel tekst: "Kan bæres ved indgåelse af samarbejde". Så enkelt kan det gøres, og du kan tro, det vakte opmærksomhed.

Når du så har angrebsmaterialet i orden, skal resten af din markedsføring selvfølgelig leve op til samme niveau. Det vil sige website, visitkort, regninger etc. skal være af samme høje kvalitet. Så hele din virksomhed er gennemsyret af samme image - det virker professionelt.

Tja, det var bare lidt forslag. Jeg håber, du finder ud af det:)

Mange hilsner
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
 
Tak for alle de gode svar - jeg har haft en fornuftig snak med Jesper fra mødebooker, så jeg håber det går fremad nu!
 
slotty
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)