Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et arbejde for en 18 årig studerende?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er en 18 årig dreng - snart 19 år - der prøver at finde et job.

Er der egentlig nogen mulighed for at arbejde fx for Politiken eller andre steder, som ikke typisk forbindes med et studiejob. Med det mener jeg, at det typiske studiejob for en 18 årig dreng ville jo nok være lagerarbejde eller et arbejde for et supermarked, men er der alternative til dette? 

Vil meget gerne søge inspiration. Mange tak.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo prøve at sende en uopfordret ansøgning til de steder du gerne vil arbejde - du skal bare huske at være realistisk, og samtidig se det fra virksomhedens side... Er det en god idé for dem, at have en 18-årig fyr, uden så meget erfaring, til at klare det specifikke job du skriver om i din uopfordrede ansøgning?

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 98
Fra  Digitally Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

For at besvare dit spørgsmål helt kort, så ja! Hvis du mener, at du er kvalificeret til det pågældende job, og du samtidig er super dygtig, så vil de fleste virksomheder nok se borte fra din alder.

Som Tobias også skriver, kan du prøve med en uopfordret ansøgning. Jeg har selv en 14 årig ven, der efter en uopfordret ansøgning nu har fået job hos Altinget. Så mit svar er, at såfremt du er kvalificeret og dygtig, kan du godt stræbe efter jobs, der ellers umiddelbart henvender sig til en ældre personer. :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan du det. 

Som de andre skriver; er du kvalificeret og dygtig, sender en god ansøgning - hvad skulle så gøre, at du ikke kunne få jobbet?

Held og lykke! Ungdommen længe leve. :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)