Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelse af erhvervslejemål - må ikke flytte før tid?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hornbæk
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg håber at nogen kender reglerne på dette område.

Jeg har opsagt lejemålet på min butik, jeg har 3 mdr. opsigelse.

Nu har jeg så fået at vide fra udlejer at jeg ikke må lukke "før tid" og der bliver muligvis trukket fra mit depositum hvis jeg gør.

Fra jeg lavede "ophørs udsalg" og til butikken var tom for varer gik der meget kortere tid end jeg havde regnet med, jeg har derfor ingen varer at sælge, hvis jeg skal holde åbent.

Planen er også at jeg skal på dagpenge, så jeg vil gerne lukke ASAP, da jeg ingen indtægt har haft i det 11/2 år, jeg har haft butikken.

Der står intet i min lejekontrakt om dette, er der nogen der ved om jeg skal holde åbent?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 562
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke der står noget i din lejekontrakt om det, så kan jeg ikke se hvordan din udlejer kan tvinge dig til at holde åbent. Og kan heller ikke se formålet med det, da du ikke har nogen varer :-) Virker lidt mystisk. :-)

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne det ikke være at det udlejer mener er at du skal betale leje i hele opsigelses perioden

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må læse din kontrakt

Det kan sagtens være der bare står du skal betale husleje under lukningen og at hvis du ikke gør, så trækkes det fra depositum hvis du lukker firmaet, men det kan også være der er en regel om, at hvis du ikke lukker firmaet men bare butikken, så skal du holde den åben frem til du fraflytter. Hvem vil have en tom butik sammen med evt andre

Check hvad aftalen siger

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)