Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Knald godt tilbud men mangler kapital

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Krogager
Tilmeldt 21. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har fået et godt tilbud på at købe et firma indenfor det fag jeg har arbejdet med i +15 år men men men.... har ingen penge og gøre med, så hvis jeg nu skulle låne eller få en investorer, hvordan ville det så forgå rent tilbage betalingsmæssigt?? altså at personen eller firmaet ikke regner med at den første mdr skal de have alle pengene :-)

Vi snakker et beløb på 600-700.000

På forhånd tak

Fra Jyderup, Vestsjælland
Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 55
Fra  Cooper Webdesign Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo an på hvilken betalingsordning du laver med virksomheden.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

André Steppat Laursen:

Har fået et godt tilbud på at købe et firma indenfor det fag jeg har arbejdet med i +15 år men men men.... har ingen penge og gøre med, så hvis jeg nu skulle låne eller få en investorer, hvordan ville det så forgå rent tilbage betalingsmæssigt?? altså at personen eller firmaet ikke regner med at den første mdr skal de have alle pengene :-)

Vi snakker et beløb på 600-700.000

Typisk i denne situation - så vil jeg cirka forhandle med sælger. 

Dernæst få præcise tal for hvordan virksomheden har klaret sig - derefter må du i banken, evt vækstfonden

De vil så garanteret have sikkerhed i alt hvad der står på dit navn - og hvis de ellers tror på at du kan drive virksomheden og betale pengene tilbage indenfor 4-7 år - så vil de formenligt sige ja. 

Bemærk du skal nok regne med at tale med 5-10 banker - og se hvem der er skarpest. 

Tvivler på at en investor passer ind her - medmindre du taler om at vækste en virksomhed i en ny retning. 

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad med crowdfunding sider som flexfunding osv.
Held og lykke

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)