Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn som freelancedesigner?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 3. Aug 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er netop blevet tilbudt et job som freelance designer af en skjorte/kjolekollektion på 10 styles.

Er der nogen der har erfaring med hvordan man værdisætter sig, når jeg nu skal give ham et "tilbud" på kollektionen? 

Jeg kommer til at stå for al kommunikation med konstruktør og leverandør

Han foreslog at jeg blev betalt pr style, men jeg har ingen ide om hvilket leje det lægger i. 

Håber at der er nogen der kan give et lille råd til en ny freelancer :)

Med venlig hilsen

Sofie Ehrhorn

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense
Tilmeldt 3. Aug 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Jørgen, jeg vil se om det kan guide mig lidt i den rigtige retning. 

Jeg har bare ikke så mange lignende projekter i bagagen, så jeg tidsmæssigt ved, hvad jeg lægger på.  

Men tak for din tid!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sofie

Jeg ved godt, at når du først læser det her, så tænker du, at det, jeg siger, er selvsigende... Men hold fast! Din løn er den værdi, som du tilføjer virksomheden. Er du super, super dygtig (hvilket du sikker et) og tilfører virksomheden en hel masse ide, der både er i form af designs og i form af kommunikation - så er det blot at finde en timeløn, du finder acceptabel (eller pris pr. style). Og om hvad, du skal betales pr. style, afhænger af, hvor meget arbejde, der er i at designe 1 style. Igen - det handler om den værdi, du tilføjer virksomheden. 

Men ja, det er klart, at det er en gråzone. Jeg er selv i gang med en større samarbejds- og ordreaftale med Dansk Supermarked, og der er det også noget med at "snuse sig frem"..... Finde ud af, hvad der virker - og hvad der virker fair - for begge parter. Kommunikation er vejen frem. 

Jeg håber, du finder en løsning. :-)

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os sige du tager 500.- i timen og det tager fem timer pr. style - så er det 2500.- x 10 = 25000.- Smile Det svære kan være at estimere sit tidsforbrug, hvis man er helt ny i faget. Og derudover at forhandle prisen. 25000 er måske dit udgangspunkt, men du kan forhandle en samlet pris på 22000.-

Yes

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)