Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for salg af vin

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg går og arbejder lidt på at sælge vin online, men der er nogle spørgsmål jeg ikke rigtig kan finde svar på:

Skal jeg have spiritus bevilling?
Skal jeg registreres som fødevarevirksomhed?
Er der faldgrupper jeg skal være opmærksom på? -her tænker jeg hovedsageligt regler fra staten.

Håber nogle kan hjælpe

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

CVhougaard:
Skal jeg have spiritus bevilling?

Nej. Det er kun hvis du serverer alkohol at det er relevant. 

CVhougaard:
Skal jeg registreres som fødevarevirksomhed?

Jeg er i tvivl om alkohol tæller som en fødevare, umiddelbart vil jeg sige ja, og så er blanketten her: https://www.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Blanketter/Sider/Autorisation-registrering.aspx

CVhougaard:
Er der faldgrupper jeg skal være opmærksom på?

Husk at beregne ekstra tid/penge til glasflasker der går i stykker under transporten. Derudover må der være en række forretningsmæssige ting, men der skal du have fat i nogen med mere erfaring i forhold til alkohol.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 73
Fra  TrueKasual Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

'Lige en hurtigt besvarelse på det med fødevarevirksomhed - Yep du skal godkendes som fødevarervirksomhed for at sælge vin.

Og ved faldgrupperne, der skal du have styr på alle de afgifter og papir/dokumenter der følger med (gætter på du vil importere) når du skal have importeret vinen til danmark, med henblik på videresalg. SELV inden for EU's grænser.

Herefter skal du også sørge for at have lidt viden omkring kravene for vin producenter og sørge for at de har papirene i orden og overholder reglerne. Især med mindre vinproducenter, da det ikke er uhørt at nogle fusker med hvilke druer, regioner osv. de kommer på flaskerne, for at snyde med indholdet. Det er heldigvis ikke noget der sker ofte. Det her undgåes selvfølgelig hvis du handler igennem en pålidelig mellemmand, der står for at holde øje med den slags.

Plus hvis du tænker du også selv vil tilfører en vin noget, med henblik på alkohol niveau, afsyring, sødning.. Skal du også ind og anmelde det til fødevarer styrelsen :)

Vil også lige påpege jeg ikke er ekspert på vin, men det her er de ting jeg er faldet over/hørt om, i den tid jeg har arbejdet i detail handlen :) Så hvis der sidder nogle aminoer derude med rettelser, endelig byd ind.


Håber ihvertfald at det hjalp lidt og du må have en helt fantastisk Onsdag!

MVH

Steffan

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)