Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaler ikke til tiden

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Fra  svendborg malerfirma Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej langt de fleste af mine kunder er privat kunder,  jeg er glad for det, for jeg kan godt lide at udføre arbejde for private, men jeg er virkelig træt af de aldrig betaler til tiden,  de venter altid ca. 5 til 10 dage efter betalingsfrist nogen gange længere. Nogen venter bevidst til jeg sender rykker 

Hvad gør i for at få penge til tiden, jeg synes det giver en masse unødig tid og frustrationer 

Det er et Malerfirma jeg driver 

Mvh.Søren 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren. Det kan være et problem hos mange.

Men jeg ville overveje og se om jeg kunne få et bedre forhold til mine kunder, hvis jeg var dig. Jeg oplever det selv meget sjældent, og det mener jeg er fordi alle mine kunder er tilfredse og glade.

Nemmere sagt end gjort. Men så må du være konkret også sende den rykker efter forfald, sende dem videre til inkasso, hvis det kræver det. Du må nok nød til at være hård, hvis det sker for ofte, da det kan svække din forretning relativt meget ift. likviditet.

Venlig hilsen,
Kasper, indehaver.

Www.sedia.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Uden at lyde som Enhedslisten - hvad så med at forsøge dialog? Såfremt kan du forhåbentlig stadig give dine kunder en positiv oplevelse, samtidig med at du lader dem vide, du gerne vil have dine penge til tiden. Tag en snak med dem.

25brondum:

Hvad gør i for at få penge til tiden, jeg synes det giver en masse unødig tid og frustrationer 

Jeg har haft nogle større kunder (stor dansk kæde, vil ikke nævne navnet) som ikke har betalt til tiden. Der må man jo vælge, hvad man vil finde sig i. Det valg, jeg tog, var at konsekvent opsige vores aftale, hvorefter de kom krybende tilbage; der var jeg heldig! 

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes generelt det er lidt noget svineri at private ikke betaler til tiden.  De burde have pengene ved arbejdets opstart og burde bare betale til tiden med mindre der var klage punkter der skulle udbedres.

Lidt anderledes ser det ud hvis man er involveret i et projekt hvor entrepenøren måske er lidt modvillig til at betale dig det fulde beløb før han ved om bygherren har nogen indsigelser.  Han ønsker ikke at blive fanget på mellem hånd,  det har jeg egentlig stor forståelse for, og prøver som regel at få klar lagt hvordan det hænger sammen og hvad man skal forvente, inden man starter. Og så  lægge den pågældende kredit tid derefter. Hvis det er AB 92 er det meget enkelt,  løbende måned + 15 arbejds dage. 

Men som sagt, private bør egentlig bare betale til tiden med mindre der er indsigelser på arbejdet og man på forhånd har adviseret i tilbuddet om sidste betalings frist og rykker procedure. Jeg ville nok bare sende den rykker med de 100 kr i gebyr hvis det er sådan det er.  Nu har jeg næsten ingen private kunder så jeg er nok ikke den rette til at kommentere :-) 

Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Fra  svendborg malerfirma Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for svar, der ikke noget galt med arbejdet de klager ikke, jeg gør meget for at kunde pleje, og jeg har en del tilbagevendende kunder og anbefalinger, så det jo fedt, og det heller ikke fordi jeg ikke for pengene, de kommer bare ikke til betalings fristen.
Jeg har snakket med kolleger om det, og de har samme problem, de for pengene bare ikke til tiden.
Og det synes jeg ikke er i orden, det skulle jo lige være dem der ikke fik deres løn til den første :-) men jeg har heldigvis glade kunder
Jeg tror bare det er sløseri fra kunden side.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

25brondum:

Hej langt de fleste af mine kunder er privat kunder,  jeg er glad for det, for jeg kan godt lide at udføre arbejde for private, men jeg er virkelig træt af de aldrig betaler til tiden,  de venter altid ca. 5 til 10 dage efter betalingsfrist nogen gange længere. Nogen venter bevidst til jeg sender rykker 

Hvad gør i for at få penge til tiden, jeg synes det giver en masse unødig tid og frustrationer 

Det er et Malerfirma jeg driver 

Mvh.Søren 

Der er flere løsningsmodeller; 

1) Mobilepay når du er ude hos kunden

2) Forudbetaling / efterbetaling via betalingskort med mobil-terminal

3) Lade dem betale via Klara eller lign. 

4) Samarbejde med en bogholder der fx 1 gang om ugen rykker for pengene for dig - han / hun kan gøre det på minutter.. Det kan fjerne meget frustration for dig og koste dig ubetydeligt lidt. 

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kender det - tit er det bare en forglemmelse, men man oplever også typen: "Jeg har sat den til betaling i denne måned" - når der er 14 dage til den første. Irriterende. 

Mine bedste tips:

Giv rabat til dem, der vil betale forud

Brug et regnskabssystem, fx Dinero - du bliver taget mere alvorligt med professionelle fakturaer end en PDF af egen tilvirkning

Send faktura hurtigt efter arbejdets afslutning

Send en venlig påmindelse hurtigt, når betaling udebliver

Gå hele vejen til inkasso med dem, der alligevel ikke betaler

Markedsfør dig så godt, at du får en lang mailliste med potentielle kunder. Så kan du si dem fra, der har fået for (u)vane at glemme betalingerne hver gang.

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)