Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg afsat mit urmærke til forhandlere?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Vi sidder pt. og arbejder på et urmærke der skal lanceres, og i den forbindelse skal vi have kontaktet en række potentielle forhandlere, og forhøre hvorvidt de ønsker at indgå et samarbejde.  

Så nogen der har et bud på, hvordan en "normal" forhandleraftele ser ud, og hvordan kan vi gøre den mere lukrativ for vores forhandlere? 

Gode råd modtages med kyshånd!

God dag, derude :) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 06:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alex

Min umiddelbare vurdering af det marked er, at der er brands vigtige - Seiko osv... Men jeg ved nok ikke så meget om den branche, som du.

Det, du skal i gang med, er salg. Der er mange metoder, hvorpå det kan gøres. Du kan evt. starte på dem simple - men svære og tidskrævende måde - som lyder på at finde en pæn skjorte frem, binde slipset og tag ud i butikkerne og sige dav. Jeg så engang et interview med Kasi Jesper, der fortalte, at det var sådan, han erobrede det tyske marked - simpelthen ved at tage ud og sige hej til butikkerne og dermed få solgt sine smykker; jeg formoder, at ur- og smykkebranchen er nogenlunde det samme. 

Held og lykke.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 106
Fra  Pump United Vitapus Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Her har du en skabelon på en forhandleraftale, som du eventuelt kan tage udgangspunkt i.

I kan selvfølgelig tilbyde lynhurtig levering, muligvis samme dag som de bestiller, hvis I har mulighed for at køre ud :-) Skagen ure fik bl.a. stor succes fordi at de sendte reperationsure retur til butikken samme dag, som de kom ind. Så gør jer overvejelser omkring hvordan I kan tilbyde butikkerne eminent service.

Har i sociale medie profiler for jeres urmærke kan i naturligvis også tilbyde butikkerne eksponering gennem de kanaler.

Har i overvejet at sælge urene selv gennem egen webshop?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

En god avance er altid en god måde, at gøre mærket interessant i forhold til andre brands...

Jeg ville ikke spilde tid og kræfter på forhandler kontrakter mm, det kan I lave, når I en gang får en del forhandlere, og det bliver mere vigtigt. Pt skal der bare brandes løs og sælges nogle ure :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pas nu på, at du ikke maser dit mærke ud til alle der vil ha' det. Vær lidt kritisk ift hvad forhandleren kan levere.

Mange mærker dør inden de kommer igang, fordi ejerne pisser i bukserne indledningsvis, og lægger mærket ud de forkerte steder.

Er du fx først forbundet med cowboy-websites, så kan du godt glemme at komme ind de "rigtige" steder.

Mit tip ville være, at du forsøger at skabe en efterspørgsel via egen markedsføring, og så lade forhandlerne komme til dig. Hvis forbrugerne/meningsdannerne viser interesse, så skal de nok komme. Det er altid nemmest at forhandle, hvis modparten banker på din dør, og ikke omvendt.

Er I ved at lancere Daniel Wellington klon nummer 298, så skal I nok gå et par step tilbage og tænke Jer rigtig godt om.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)