Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheder mod mobning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Billum
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået i et stykke tid og overvejet, om jeg skal starte et projekt, hvor virksomheder kan støtte udgivelsen af min børnebog om mobning. Grunden er, at det gør ondt helt ind til i marven, når jeg hører historier om eller ser børn blive mobbet. Og jeg synes, at historierne bliver hyppigere. Jeg er ikke selv blevet mobbet eller været mobber, men når mine egne børn fortæller om det eller uforvarende kommer ud i en situation, hvor et barn bliver isoleret, kommer jeg fuldstændig op i det røde felt. Jeg kan simpelthen ikke have det.

Projektet går ud på at udgive min bog, således at alle børn i 0. til 3. klasse i HELE LANDET får et eksemplar, evt. vedlagt yderligere materiale eller litteratur. Jeg håber selvfølgelig, at landets kommuner kan se ideen og også vil støtte eller i hvert fald ikke spænde ben for uddelingen af sponsorerede materialer.

Jeg skriver i håb om, at I har input, som kan forbedre ideen og komme med gode indspark til, hvordan jeg kan sætte projektet i søen. I første omgang tænker jeg, at jeg vil tage fat i min egen hjemkommune for at høre til interessen. Desuden overvejer jeg et crowdfunding-projekt.

Hav en god dag.

Michael

Ny anmelderrost børnebog for de 5-10-årige: Blåskæg 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 106
Fra  Pump United Vitapus Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Crowdfunding er helt sikkert et godt sted at starte. Nu ved jeg ikke hvilken platform du tænker at anvende til formålet, men kan anbefale Kickstarter.

Jeg synes, at det lyder som et rigtigt projekt, og jeg håber, at det lykkedes for dig :-)

Fra Billum
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Er Kickstarter ikke mest til udenlandske/engelsksprogede projekter? Jeg har kig på Boomerang.

Michael

Ny anmelderrost børnebog for de 5-10-årige: Blåskæg 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 106
Fra  Pump United Vitapus Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det er nok mest projekter med internationalt perspektiv, dog ser jeg indimellem nogle, som er mere fokuseret geografisk. Den er nok mere velegnet den crowdfunding platform du har kigget på :-) 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Min lillesøster fik på et tidspunkt udleveret en bog som handlede om mobning og fortalte om FNs børnekonvention. Jeg har søgt lidt og jeg tror det er den her: https://bibliotek.dk/da/work/870970-basis:22214187 - og jeg tror faktisk stadig jeg har den liggende i en flyttekasse et sted (i Danmark, så den er ikke tilgængelig lige nu desværre).

Det var mit indtryk at den var sponseret af en række organisationer (FN selv bl.a.), måske du kan hente nogle penge ind på samme måde? Bogen havde en lidt anden målgruppe (6.-7. klasse), så der skulle være plads til en "børneudgave" for de lidt yngre elever.

Jeg tænker dog at for at materialet vil fungere bedst hvis der medfølger en lærervejledning e.lign. så det er let for underviseren at behandle materialet med sine elever og det ikke bare bliver endnu en folder der kan ryge i skraldespanden når de kommer hjem.

Du får nok svært ved at få den igennem med direkte virksomhedsstøtte, men støtte fra fonde (Nordeafonden, A.P. Møller fonden osv.) burde være muligt, uden at der bliver sagt stop fra skolernes side af.

Held og lykke med projektet!

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Billum
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Det er supergodt! Tak for det. Det er bestemt værd at undersøge. Mobning skal jo bremses allerede, når børnene starter i skole. Derfor synes jeg, at det er værd at fokusere på den yngre årgang.

Michael

Ny anmelderrost børnebog for de 5-10-årige: Blåskæg 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror først du skal bestemme dig for, hvem der er bogens målgruppe. Er det børnene, hvor forældrene skal med ind over til læsning/forklaring, eller er det skolen, hvor bogen kan bruges i et undervisningsforløb? Hvis det er en bog til børn og forældre, så skriver du bare en bog. Skal den indgå i et forløb i folkeskolen, kommer du nok længst, hvis den også indeholder en del til læreren. Når det er sagt, så er skolerne altid glade for gratis ting.

Jeg tror du skal søge økonomisk hjælp hos fonde eller foreninger, der arbejder med den slags. F.eks. Red Barnet, TrygFonden, og MaryFonden(?).

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)