Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til oprettelse af HOLDINGSELSAB

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg ville høre om nogen herinde har kendskab til oprettelse af holdingselskab med henblik på investering i aktier, certifikater mm..

Rent hypotetisk, hvis jeg opretter et holdingselskab, investerer 1 million kroner, og min investering efter 2-5 år stiger til 10 millioner kr. bliver jeg så beskattet løbende hvert år i og med min "formue" er steget? Altså bliver jeg beskattet af urealiseret aktie og certifikat gevinster? Håber jeg har fået formuleret mig rigtigt og i kan hjælpe mig. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

ja aktier og investeringspapirer i selskaber lagerbeskattes - og dertil kommer, at det som ikke som udgangspunkt er en fordel med først selskabsskat og så udbytte skat (eller løn) for at få pengene personligt - set i forhold til f-.eks. ægtepar der kan få ca 100.000 kr gevinst til 27%. I selskabet vil man som udgangspunkt havne på mindst 42% som er det højeste man havner på privat + altså ja - til årlig lagerbeskatning af det urealiserede

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for dit svar. Så det er som udgangspunkt ikke anbefalelsesværdigt at oprette et holdingselskab blot med henblik på at investerer. Her tænker jeg hvad der er mest optimalt hvis man tænker profitoptimering, og hvis vi tager udgangspunkt i min beskrevet tese?

Og mht den årlige lagerbeskatning, hvordan betaler man den, er der bestemte regler for det, eller kan man bare sælge ud af sine investerede midler?

Jeg ser frem til at høre fra dig, og tak for din tid.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener som udgangspunkt ikke selskabsform er egnet til alm privat investering nej - jeg ville handle helt alm som person uden lagerskat og udnytte mulighed for penge i lommen til 27%

Du må betale skatten i et selskab, hvis du vælger det og som jo er 22% af dit overskud som omfatter værdistigninger ganske som du vil - skaffe likvid ved at sælge papirer er fint nok. Regn også med at et selskab i sig selv let koster 5-10.000 om året. Lovpligtig arbejdsskadeforsikring for dig som ejer uanset løn eller omsætning nok 1800 - erhvervskonto bank fra 0-3.000 kr er almindeligt - har du behov for hjælp med opstilling af off. årsrapport + selskabselvangivelse? ja så igen koster det noget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak fordi du tog dig tid til at svare.

Mvh Jonas

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ja aktier og investeringspapirer i selskaber lagerbeskattes

Undskyld jeg lige blander mig, men gælder dette alle papirer (aktier, obligationer osv)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Cookie - John Hannover:
ja aktier og investeringspapirer i selskaber lagerbeskattes

Undskyld jeg lige blander mig, men gælder dette alle papirer (aktier, obligationer osv)?

ja det mener jeg - i alle fald helt stensikkert aktier men mener klart det gælder alle investeringspapirer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)