Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man sælgere/partnere

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

tænker nogen har været i samme situation - vi har nu brugt 500.000 +/- på at fremstille nogle eksklusive interiør produkter i FSC-cerfificeret afrikansk Ibenholt på egen facilitet og egne ansatte i Tanzania, og er klar til "go-to-market"

Min partner bor de og er håndværker/konstruktør, mens jeg er Finans, strategi og forretningsudvikling - vi mangler "sælgeren", som kan - og synes det er sjovt - at åbne døren og bringe et produkt til markedet.

Vores strategi vil være, at opbygge egen distribution på enkeltmarkeder, med henblik på at "eje" kunden og optager andre komplementerende brands i porteføljen for, at gøre salgsstaben attraktiv på forhandler siden.

Vi kan ikke ansætte sælgere med garanteret minimun, så leder efter nogen som er interesseret i ren provision og et "gratis" 25% ejerskab af distributionsselskabet, og som evt har noget deltid ved siden af. Jeg er med på, at man normalt skal gå ALL IN, hvis man vili have ordentlig succes - men det har vi ikke penge til.

MEN jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvor man nogenlunde struktureret rammer freelance sælgere, agenter el.lign. - nogen som har erfaringer ?? - det er både Danmark og internationalt

 

Fra København
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Fra  RED consulting Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stig, lyder som et spændende projekt i har gang i. Min erfaring med små nyetablerede virksomheder er, at det kan være svært at finde den rette partner med det samme. Der er ganske enkelt for mange ting der skal gå op i en højere enhed. Kompentece, salgserfaring, branchekendskab, kemi, vilkår, personlig situation osv. Det kan også være risikabelt at lægge for tidligt ud med at finde den rette, hvis man som virksomhed ikke har så meget erfaring med salgsprocesserne og hvad det reelt kræver af specifikke kompetencer og helst også netværk. Hvis i ikke har råd til at hyre en fuldtidssælger fra branchen, så vil jeg anbefale jer at igangsætte en fase 1 hvor du selv udfører salgsarbejdet. Det kan virke lidt skræmmende hvis man ikke har salgserfaring, men det kan læres af de fleste og kræver egentlig bare lidt coaching og nogle strukturerede salgsprocesser. Gjort rigtig, kan det også være rigtig sjovt at arbejde med :-) Efter fase 1 vil i formentlig stå med et par kunder, en pipeline, reel erfaring fra branchen og en klar ide om hvad der ske salgsmæssigt i fase 2. Anyway, det er min anbefaling for relativt hurtigt og kosteffektivt at starte salgsmaskinen.          

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Networking :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)