Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette korrekt forstået? moms uden købsmoms

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej.

 

Jeg overvejer at starte en virksomhed, som producere og driver forskellige internetsider. Disse sider vil have en indtægt fra reklamer som så vil være virksomhedens indtægt. Virksomheden vil være en enkeltmandsvirksomhed. Nu er det bare at jeg bliver lidt i tvivl når det kommer til det med moms, er ny når det kommer til alt det der med virksomheder. Skal jeg først betale moms af den indtægt jeg vil få og så derefter skat?

 

Jeg køber jo ikke en vare som jeg derefter sælger videre, så der vil ikke rigtig være en købsmoms som jeg kan fradrage. Så er det korrekt antaget, at hvis jeg f.eks. tjener 10 000 kr. på mine reklamer, så betaler jeg først 2500 i moms, hvilket efterlader mig med 7500, som jeg så skal betale skat af ca. 50 % (inklusiv arbejdsmarkedsbidrag), hvilket så igen efterlader mig med 3750 kr. altså en total beskatning på omkring 62.5 %?

 

Håber der er nogen der kan fortælle mig om jeg har forstået det korrekt og jeg er også meget åben for ideer hvis der findes en smartere måde at gøre dette på.

 

På forhånd rigtig mange gange tak

 

bruger: internet_virksomhed

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det kommer an på om du handler b2b eller b2c?

Dit regnestykke er ikke korrekt, idet du jo også får kr. 2500 i moms af kunden(b2c).

Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså det må vel være B2B, da jeg har forskellige partner aftaler, med forskellige virksomheder som så betaler mig provision pr. klik, køb osv. Så der er en fastsat provison.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, så er det uden moms.

Hvis det er indenfor EU, skal du beregne erhvervelsesmoms og medregne på indgående moms,

effekten på momsregnskabet netto er 0.

Udenfor EU, er det momsfrit.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)