Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning - og regel for genoptagelse

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Nu har jeg efterhånden lavet en del genoptagelser, særligt det seneste år, da Erhvervsstyrelsen er blevet hårdere med overholdelse af deres frister, så lad mig forsøge at besvare dine spørgsmål.

KAN man få genoptagelse uden regnskab er offentliggjort? (flere dage) - Ja i kort tid. Når man laver en genoptagelse så er der flere steps i det, og offentliggørelse af regnskabet kan godt være det sidste. Alt afhængig af selskabet der skal genoptages så kan man få stillet nogle krav af Erhvervsstyrelsen for at en genoptagelse kan gennemføres, det medvirker ofte at der indsendes et regnskab direkte til sagsbehandleren ved Erhvervsstyrelsen i forbindelse med genoptagelsen, men at selve offentliggørelsen først sker når genoptagelsesproceduren er afsluttet.

KAN man lave revisor erklæring med stor sikkerhed når et datterselskab er under tvangsopløsning stadigt uden offentlig 2015 regnskab i sagens natur? - Jeg er ikke helt 100% sikker på hvad du spørger om her, men jeg antager at det er, om man kan erklære sig om et holdingselskab når der ikke forelægger regnskabet for datterselskabet. - Svaret til dette er ja under visse omstændigheder. Såfremt at værdierne i holding ikke ændre sig som en følge af datterselskabets regnskab. Der kan være flere tilfælde, men det kunne eks. være, at datterselskabet har negativ egenkapital og i holding selskabet derfor er indregnet til 0 kr. i værdi, hvis det så er åbenlyst at de fortsat ikke har positiv egenkapital, så vil der ikke være nogen regulering i forhold til indregningen i holding selskabet. Dette forudsætter dog at selskaberne ikke kautionere for hinanden, og at en eventuel skatteforpligtelse ikke er aktuel.

Det sidste ved jeg ikke hvad jeg skal svare til, kan ikke tyde spørgsmålet i det.

Du spørger også om en revisor kan stille en sikker garanti, svaret hertil er nej. I hvert fald ikke officielt. Man kan ikke lave nogen officiel garanti eller erklæring om at der kommer et regnskab eller lignende som revisor. Det man dog som oftest gør, er at man tager kontakt til sagsbehandleren ved Erhvervsstyrelsen og forklare situationen, derved kan man i nogle tilfælde få udsættelse for de officielle frister, men det afhænger af den enkelte sag og den enkelte sagsbehandler.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht dit sidste afsnit, er det før eller efter at selskabet er registreret "under tvangsopløsning"?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Arguins - det sidste var blot, om en reg revisor kunne skrive under på at alt VILLE blive udarbejdet og selskabet så blev trukket tilbage fra tvang - uden selve arbejdet var færdigt - det har styrelsen nu svaret ikke kan gøres

Anders B - tak for fint svar

Ervervsstyrelsen svarede- at 
Ja der kan gå en eller to dage før regnskab ses, men at de tilstræber at undgå det, netop fordi det ser mærkeligt ud med et selskab som står som normalt men måske sågar ind i oktober ikke har et regnskab inde. Forsætter det uden regnskab vil de gerne have CVR (jeg er ikke interesseret i at skade selskabet så det vil jeg nu nok afstå fra)

OG - ja der kan godt laves erklæring selv om det datterselskab stadigt er under tvangsopløsning, og den logiske forklaring er naturligvis, at så skal værdien også være 0. Det rimer så bare alt andet lig ikke godt med, at jeg ved der kun har været udgifter samlet OG at datter må ha stået som 50.000 (stiftet 2015) og de 50 t jo så også skal være skrevet bort - men detaljer er lidt gæt. Blot lidt underligt at der ikke er kapital forhøjelse at se - OG mailen med orientering fra styrelsen skriver

Der er kommet ændring til cvr xxxx på Kapital, ledelse, status (og jo alså ikke reg ændring på kapital)

Nå jeg er da kommet lidt nærmere forståelse :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Står der ikke netop at der er kommet ændring på
1 kapital
2 ledelse
3 status
?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

jo - men som nævnt ER der ikke ændring i kapital og ikke et 2015 regnskab (kun ledelse hvor direktøren naturligt nok er tilbage + status over til normal)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs at meddelelsen siger at kapital er ændret!

Så er forklaringen (naivitet eller ej) at kapitalændringen p.t. ikke er offentliggjort på web ligesom regnskabet heller ikke er.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

jep det må det være - det må vel dukke op. Jeg troede ikke man ændrede til "normal" før alt var igennem og på plads - men sådan er det åbenlyst ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt er igennem og på plads!

Selskabet er omfattet af en sagsbehandling der kræver manuelt arbejde og der er som i gamle dage en tidsforskydning, det betyder jo ikke at forholdene ikke er på plads.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)