Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket kamera til packhots?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Tilst
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...nu har jeg fulgt Amino i en del år, men alligevel kun læst en brøkdel af alle eksperternes super gode råd. Dette er det aller bedste sted for iværksættere, ville ønske Amino var der for 25 år siden, da jeg startede som selvstændig for første gang!

Nu har jeg brug for et godt råd....har lige købt et SONY SLT-A68 18-55 mm og objektiv SAL50OF18 SONY50 mm f/1.8 DT SAM (står der på bonnen)....så har jeg købt et fototelt med tilhørende lys.

Jeg skal tage billeder af både smykker og boliginteriør til webshop, har jeg valgt et okay udstyr? og er mit kamera et spejlreflekskamera? Jeg er klar over at det er et digitalt kamera, men betyder det så at det IKKE er et spejlreflekskamera?

Det her område er helt nyt for mig, sorry, hvis jeg har stillet dumme spørgsmål :-)

Og er det den rette kategori her?

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit objektiv hedder bare 'Sony 50 mm f/1.8 DT SAM' SAL50OF lyder til, at du fik halv pris. Lækkert :) 50 millimeter primes går man aldrig galt i byen med. De er dejligt skarpe.

Og dit kamera er spejlrefleks. Det kan du se, hvis du tager dit objektiv af. Så vil du se et lille stykke spejl i midten af kameraet. Meget kort så betyder spejlrefleks, at der er et spejl, som lader dig se igennem objektivet. Spejlløse bruger elektroniske metoder til at lade dig gøre det.

Dit valgte kamera er et begynder kamera. Det betyder ikke det store, specielt når det bare er packshots du skal skyde. Alt i alt et fint begyndersæt. Det eneste jeg vil anbefale dig er at lære at skyde i RAW format. Du kan læse lidt om det her https://da.wikipedia.org/wiki/RAW_(foto) og meget mere i dybden her https://en.wikipedia.org/wiki/Raw_image_format. Det tager lidt arbejde, men slutresultatet er bedre, end hvis du begyndte at rode i photoshop fx med et jpeg billede.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Tilst
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Tusinde tak for svar. Det var lige det svar jeg søgte.

Mange hilsner

Heidi

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)