Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste telefonløsning?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have kigget mine telefoniudgifter efter i sømmene og leder derfor efter den bedste løsning til mit behov:

Jeg har lige nu tre numre på min isdn - et hovednummer og to undernumre.
Det ene nummer er erhverv - de to andre er privat.
Vi har fire mobiltelefoner.
De to er erhverv og de to er privat.
Den ene af de to private kører på telia expres med fri sms - og det er vist nok en nødvendighed
 
Jeg har viderestilling fra fastnet til mobil på firmaet. Jeg har også muligheden privat, men bruger den sjældent.
 
Internettet er lige nu TDC-adsl, og der er ikke lige udsigt til noget bedre indenfor de nærmeste dage.
 
Hvordan skruer jeg den bedste løsning sammen?
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at kigge på Unotel, det kører over TDC''s net og priserne er ret fornuftige. Bl.a. kan i ringe til 0 kr./minuttet internt mellem mobilerne, hvilket er den primære grund til at vi valgte at skifte. Fri sms er heller ikke noget problem.
I skal vel at mærke have dem under samme kunde for at drage fordel af muligheden for at tale internt til 0 kr./min.

Du kan også få ADSL og fastnet gennem Unotel (stadig TDC produkter), priserne på ADSL''en er dog så vidt jeg kan se den samme som hos TDC. Prisen på fastnet ved jeg ikke om er anderledes, men det er vel værd at undersøge :)

Hvis du betaler TDC takst (1,6 i minuttet) for viderestilling og har mange minutter hver måned, kan det muligvis betale sig at finde en IP telefoni udbyder der har en lavere minuttakst (typisk omkring de 80 øre) og et lavt abonnement (eller gratis), som udelukkende bruges til viderestillingen.
Du viderestiller så dit nummer til IP telefoni nummeret som betragtes som fastnet, og IP telefoni udbyderen viderestiller så til din mobil til deres mobiltakst.
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skriver ikke, hvilke kvalitetskrav du har, og hvormeget du telefonerer af hvilken slags.

Til privat brug er IP-telefoni udemærket, f.eks. http://www.redspot.dk/. Der er visse krav til internet opkoblingen, og det fungerer ikke helt lige så godt som ISDN, men det er seriøst billigt.

På mobilsiden er der f.eks. https://www.mobivic.dk/ hvis man ringer meget til udlandet fra sin mobil. Her skal man dog være opmærksom på, at et IP telefoni firma som GoIP gør det muligt at man ringer til et specielt nummer hos dem, hvorefter man får en ny klartone som man kan ringe videre fra. Den slags løsninger gør, at man kan ringe til udlandet fra sin mobiltelefon til næsten samme pris som et indenlandsk mobilopkald.

Til det brug, hvor kvaliteten skal være høj, kan jeg godt anbefale at du beholder din ISDN. Det virker bare rigtigt godt, og talekvaliteten er i top, især hvis du bruger en ISDN telefon.
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans.

Er det så nu man skal lave lidt reklame for telefin - Det tror jeg nu ikke,
men den kære Morten W kunne nok trænge til lidt god reklame. (dem der nu så kontant).

Jeg kan naturlivis ikke svare for om hele markedet mht. ip telefoni har fødselsbrister -
men er nu af den overbevisning, at man foreløbigt skal holde sig fra ip-telefoni alene
mht. firma. Mobilen er nok altid rar at have under alle omstændigheder.
Måske cybercity/sonofon snart kommer op med en god fælles løsning da de jo er gået sammen.

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
IP telefoni er som princip udemærket - hele problemet ligger i netværkskvaliteten. Hvis dine IP pakker ikke ankommer hurtigt hos modtageren, så kan det ikke undgås, at det går ud over lyden.

Der er mange ting at tage hensyn til:
- Kvaliteten af internet udbyderen.
- Kvaliteten af forbindelsen på tværs af de netværk, man krydser, for at nå til udbyderen af ip telefoni.
- Om man er udsat for aggressiv hacking el. orme på ens internet opkobling (f.eks. hvis man har en eller flere porte åbent)
- Om ens egen router kan trafikprioritere, så en stor download ikke generer IP telefonien.
osv. (der er en del flere ting der skal være i orden)

Skype har en konkurrencefordel frem for andre, ved at de bruger proprietære protokoller, som er mere robuste overfor dårlig netværkskvalitet, ligesom at de ser ud til at være mere robuste overfor problemer på den direkte route på internettet mellem to punkter.

Det er mit indtryk, at man godt kan bruge IP telefoni til formål, hvor kvaliteten normalt er tilstrækkelig god til formålet og hvor det ikke gør noget, at kvaliteten en sjælden gang ikke er i orden - f.eks. ved telesalg. Man kan dog især sagtens bruge ip telefoni hvis man har styr på netværkskvaliteten. Jeg kender en, som driver et callcenter i Senegal, for det franske marked, og de bruger med succes ip telefoni til at holde prisen for opkald mellem senegal og frankrig nede på et minimum.

Grundlæggende kan man sige, at markedet for telefoni er blevet mere kompliceret, og der er flere kvaliteter at vælge mellem, til hver sin pris.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Sandt hvad der siges, det skal dog siges at din internetforbindelse ikke spiller ind ved viderestillingsløsningen, der foregår viderestillingen gennem din udbyder, og når som udgangspunkt aldrig hjem til din internetforbindelse.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hele handler jo om hvilken kvalitet man ønsker. Jeg har selv solgt IP løsninger hos TDC Erhverv og der gik vi meget op i kvaliteten af lyden, "Quality of Sound" som de vidst kalder det. IP telefoni i TDC regi er en fast forbindelse mellem 2 punkter, dvs. at taler man med kendere er der stor forskel om man ønsker IP telefoni eller "internet-telefoni" . Det er noget tid siden så jeg kan ikke helt huske det hele. Men TDC´s løsninger var meget dyre netop pga. deres høje krav.

Som jeg ser det skal man kende sine behov 100% for at finde frem til den løsning der passer en bedst.
 
Har I meget telefoni internt ml. mobiltelefonerne?
Har I meget telefoni opkald/viderestilling internt ml. fastnet og jeres mobiltelefoner?
Har i brug for at kunne viderestille ml. mobiltelefonerne eller ml. fastnettelefonerne?
Har i brug at købe nye mobiltelefoner med jævne mellemrum og i så fald hvor tit?
 
Jeg har som sagt arbejdet i TDC Erhverv og arbejder indtil på tirsdag i TDC Mobil, så jeg har et ok indblik i denne verden, men jeg har desvære ikke det store kendskab til alle de små teleselskaber, som skyder op af jorden hurtigere end man kan se sig over skulderen.
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige med hensyn til din ADSL... Ligger den på samme linje som din ISDN? Det er jo ikke uden relevans. Det kan sagtens være at du finder en ADSL løsning der er billigere end TDC''s, men skifter du væk så skal der oprettes en helt ny linje, da det kun er TDC der kan "lege" med den samme linje. Udover det vil jeg mene, at hvis du virkelig er interesseret i kvaliteten, mm fra TDC, så lav en Tele Rabat + Aftale... De har tre forskellige (20/25/30% rabat), som kan bringe din minutpris helt ned til 14 øre + moms...

Unotel er billig fordi I kan ringe billig internt, men vil nok mene at du kunne gøre det billigt gennem 3 også, hvis du skal være med på noderne. De gamle angreb mod 3 ER ovre nu. Jeg ahr haft 3 i 1½ år uden problemer. Jeg bruger dem til at ringe UFATTELIGT meget fra og gå på nettet, når jeg ikke er derhjemme eller på kontoret...
 
Håber det kunne hjælpe også :-)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Det jeg ville hvis det var...
Behold det nummer du ringer mindst på og lad din ADSL linje kører via den (behold TDC mht kvalitet).
Konventer dine 2 andre numre til IP-Telefoni eks. Telio.
Der får du en router med som kan QoS ''Quality of Service'' på dine samtaler.

Privat har vi Telio og det virker fint nok.
Erhvervs mæssig har jeg valgt Musimi da jeg leger en del med det.
Disse 2 løsninger virker hænsigten...
At spare penge.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)