Jeg har lige nogle spørgsmål til de ting, der skal stå på fakturaen. Jeg har taget udgangspunkt i en skabelon, og de krav der er til fakturaen har jeg også fundet her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2068789 Jeg beklager på forhånd de meget dumme spørgsmål som nok kommer herunder. 1) Hvordan finder jeg det korrekte firmanavn når jeg skal skrive modtager på fakturaen, det er vel vigtigt at der står A/S eller hvad end det er? 2) "Vores ref." og "Deres ref." - Hvordan skal det forstås? 3) Selvom det er første faktura, jeg laver, så må jeg vel stadig gerne starte højere oppe end "faktura nummer: 1" så længe de er fortløbende fremover? 4) Betalingsform. Det skal ske med en bankoverførsel, kaldes det så kontant eller bankoverførsel? 5) Oplysninger på min bank - Er det nok med reg. og konto nr, eller er der mere end det? 6) Moms - Da jeg ikke er momsregistreret, skal jeg så gøre særligt opmærksom på at dette er en faktura uden moms, eller er det nok blot at der ikke nævnes noget om moms på fakturaen? (Og dermed er prisen selvfølgelig ex. moms) |
Lav fakturaen i dinero som er Martin Thorborg's.
Så laver du ikke fejl og det er gratis hvis du ikke har store krav.
http://dinero.dk/
Ret godt til nystarter :)