Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Kontanthj. til iværksætter. Gode råd?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er pt på kontanthjælp og det går ja okay økonomisk og får en masse tilskud osv. Så det løber godt rundt. Men jeg har mange ambitioner og forretningsideer. Men man må åbenbart ikke eje skyggen af et selskab på kontanthjælp, så hvordan pokker gebærder jeg mig ad med at få realiseret mine drømme? 

Jeg havde håbet på en glidende overgang, og først stoppe kontanthjælp når min forretning/er ville være rentable og give godt overskud. Men det bliver lidt svært på kontanthjælp. 

Og stoppe på kontanthjælp er svært da jeg har en indtægt dvs nettoindtægt på omkring 11.000kr og diverse tilskud til tandlæge osv. 

Er løsningen at få nogle familiemedlemmer til at stå som ejere og stiftere og så overføre senere til mig når økonomien er til det?

Altså at stoppe med kontanthjælp fra den ene dag til den anden vil blive meget svært da jeg ikke har penge-reserver at trække på. 

Kender i til andre der både er på overførselsindkomst men samtidig også driver virksomhed, men venter med at gøre det sådan officielt indtil de har økonomien til det? 

Fordi selvklart vil jeg væk fra kontanthjælp, men det kan ikke lade sig gøre økonomisk fra den ene dag til den anden. 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du spørger til er hvordan du bedst begår socaialt bedrageri... det er der forhåbentligt ikke nogen der vil hjælpe dig med.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Måske burde du finde dig et job i stedet for at blive forsørget af kontanthjælp - så kan du også oprette dit firma ved siden af uden problemer.

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Marwe:

Måske burde du finde dig et job i stedet for at blive forsørget af kontanthjælp - så kan du også oprette dit firma ved siden af uden problemer.

Ja fordi jobs hænger jo på træerne. Man skal bare finde dem, de ligger skjult i baggårde, og bag containere, og på bibliotekerne. Selvklart ville jeg langt hellere tjene min egne penge end at være på KH, men desværre så bliver det hvis ikke umuligt så MEGET svært at finde et arbejde. Derfor jeg vil være selvstændig, så kan jeg skabe mig min egen fremtid. 

Men selvfølgelig ville det være den bedste løsning, det er bare ikke en mulig løsning. 

Altså denne her tråd skal ikke blive en moralsk prædiken-tråd. Det er ikke det jeg har brug for at få af svar. 

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hvorfor tror du det er nemmere at være selvstændig end at finde et job ? Der er da masser af ledige jobs, det handler vel bare om ikke at være kræsen, og så komme i gang......:-)

Det er ikke for at lave det om til en moralsk prædiken, men folk tror det er nemt at drive virksomhed - det er drøn svært, og kræver masser af tid og tit også penge. Og der er vel ingen grund til at vi andre skal betale for at du kan lege selvstændig.

Og igen, det vil skabe en masse problemer hvis familiemedlemmer skal stå som ejer - fordi hvad så når forretningen er en succes, og du skal overtage den - eller modsat at det ikke fungerer og familiemedlemmerne hænger på gælden

Tilmeldt 10. May 14
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Isaac R.:

Marwe:

Måske burde du finde dig et job i stedet for at blive forsørget af kontanthjælp - så kan du også oprette dit firma ved siden af uden problemer.

Ja fordi jobs hænger jo på træerne. Man skal bare finde dem, de ligger skjult i baggårde, og bag containere, og på bibliotekerne. Selvklart ville jeg langt hellere tjene min egne penge end at være på KH, men desværre så bliver det hvis ikke umuligt så MEGET svært at finde et arbejde. Derfor jeg vil være selvstændig, så kan jeg skabe mig min egen fremtid. 

Men selvfølgelig ville det være den bedste løsning, det er bare ikke en mulig løsning. 

Altså denne her tråd skal ikke blive en moralsk prædiken-tråd. Det er ikke det jeg har brug for at få af svar. 

Du har da i den grad for en moralprædiken... Du spørger direkte til hvordan du kan begå bedrageri. Jeg kan udmærket godt forstå den tone de andre ligger for dagen.

Tag dig sammen, få dig et job, der ER job til den som ikke bare stiller sig på bagbenene og ikke gider tage de trælse. Med dine EGNE penge, kan du så starte den virksomhed du ønsker dig, i stedet for at vi andre skal gå og forsørge dig, mens du prøver at realisere dine drømme på vores bekostning.

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke rigtigt forstået at man ikke må eje skyggen af en virksomhed, overskud eller ej, aktiver eller ej, på kontanthjælp? Det er mere det jeg nok fisker efter, fordi så er der ingen anden løsning end ekstern hjælp til virksomhedsstiftelse. 

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Min tanke er at du skal få et familiemedlem eller en du stoler på til at oprette et IVS .. som så kan ansætte dig.

Du kan blive ansat med supplerende kontanthjælp, hvor krone for krone modregnes i det du tjener i firmaet.

Det kræver dog at du køber firmaet efterfølgende af den som opretter det ..

Og Hør ikke på dem der siger socialt bedrageri .. gør du det sådan er det lige så lovligt som at få job et andet sted .. og så købe det efterfølgende.

Om din sagsbehandler vil tilbyde dig/acceptere at du går på supplerende kontanthjælp kan jeg jo selvfølgelig ikke Love, men ser ingen grund til hvorfor de skulle sige nej.
Du kan endda muligvis komme i firmaet både som praktik og efterfølgende løntilskud.

Det er så vidt jeg ved ikke noget som forbyder den opstart - kender en som har fået det foreslået af eget Jobcenter.

Tilmeldt 10. May 14
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Comasys:

Og Hør ikke på dem der siger socialt bedrageri .. gør du det sådan er det lige så lovligt som at få job et andet sted .. og så købe det efterfølgende.

"Er løsningen at få nogle familiemedlemmer til at stå som ejere og stiftere og så overføre senere til mig når økonomien er til det?"

Dette er socialt bedrageri på højt plan.

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se (men er heller ikke ekspert på området) hvordan det er anderledes at arbejde for familie eller for en fremmed... Ligesom jeg heller ikke lige kan se forskel på at købe virksom af en som er på vej på pension eller en som man er i familie med.

Igen jeg er ikke ekspert i dette og lige posts i denne tråd er naturligvis for egen regning og ikke firmaets (opdagede lige at jeg er logget på med firmaets konto)

Men synes at det er sejt at trådstarter kæmper sig vej ud af "systemet"
Og jeg synes at "systemet" burde hjælpe flere af dem som kan, den vej.. ligesom de har gjort tidligere

Og så længe alle køb af virksomhed fra den som starter virksomheden sker efter bogen så kan jeg økke se noget bedragerisk i det..
Det er klart det ikke bare skal overdrages, men handles til reel værdi..

Og igen så kender jeg personlig en som fik lige netop den opskrift fra Jobcenteret. Så helt ulovligt kan det altså ikke være...
Igen skal det bare være efter bogen..

Men det virker også til at det er det trådstarter vil "når økonomien er til det " som han skriver

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)