Hej Amino. Jeg hjælper i øjeblikket en lille ingeniør-/opfindervirksomhed med kommunikationen, og håber nogle af jer vil dele jeres erfaring med at få lokket flere subscribers til nyhedsbrevet. Nyhedsbrevet fokuserer ikke på direkte salg overhovedet, men på at bygge relations der på sigt kan føre til partnerskaber. Brevet indeholder derfor hovedsageligt content, som forhåbentlig skaber reel værdi for modtageren, hvis de interesserer sig for produkt design, opfindelser, innovative engineering eller startups generelt (indholdet publiceres løbende på bloggen her: http://www.lolle-nielsen.com/blog). Det har jeg gjort: - Placeret sign-up formularer på både forsiden af websitet + på bloggen, så det er nemt at tilmelde sig (se evt. http://www.lolle-nielsen.com/blog) - Lavet en underside der kun handler om nyhedsbrevet, som er delt på sociale medier og sendt til interessenter i netværket (http://www.lolle-nielsen.com/newsletter). - Brugt vores egne kanaler til at dele budskabet under parolen "If you're interested in product design, innovative engineering, inventions and startups in general, our newsletter might be something for you: http://www.lolle-nielsen.com/newsletter." Jeg har ikke mulighed for at tilbyde en rabatkode eller lign., som jeg tænker ville være oplagt, hvis det var en webshop. Men hvad har i af gode ideer? Skal der en konkurrence til, for at få gang i tilmeldingerne? Hjælper det, at tilbyde noget eksklusivt indhold til gengæld for at folk tilmelder sig? Kan jeg dele opfordringen i div. grupper på nettet - eller vil det være for spammy? Del gerne jeres erfaringer med at vokse et nyhedsbrev! :-) |
Giv noget gratis. Eventuelt en ebog eller et online kursus. Det kan være hvordan man brainstormer, hvordan man kommer fra idé til produkt. Ja, noget i den stil.
Jeg har fx lige lavet et kort online kursus i optimering af sin facebook side. Det er helt gratis - man skal blot opgive sin email. Vi har også planer om en ebog, der giver inspiration til sine opslag på Facebook.