Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskab til at skabe det nye HITMAN?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har i lang tid gået med en idé/ønske om at starte et selskab der kan lave det nye HITMAN! Dvs. et lille selskab der kan lave en ny, fed, dansk spiltitel der kan klare sig internationalt. Jeg er selv uddannet bankrådgiver og arejder pt. som IT-supporter. Laver web i HTML og en smule ASP og FLASH. Nogle der er friske?
Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Har ikke en meter forstand på at programmere spil eller noget. Men har faktisk også gået med idéen om at lancere et nyt spil. Nu er jeg så heldig at jeg har en bror, der er ved at uddanne sig til spilprogrammør (eller hvad sådan noget hedder). Så håber at vi kan rotte os sammen når han engang er færdig.
 
Min idé er gået på, at man ikke skal kunne købe spillet i butikkerne. Det skal være et online spil, som man abonnere på, en måned af gangen eller noget, det skal ikke være dyrt, en 20''er pr. måned eller mindre. Det skal være god grafik, så derfor bliver det nok nødvendigt, at brugeren downloader spillet. Det skal være et krigsspil, hvor man kan lave hold eller spille individuelt, altså online. Der skal være nogle præmier til "månedens hold" og "månedens individuelist"m.m. Hvis sådan et spil kunne blive globalt kendt og elsket, vil der være store indtjeningsmuligheder, og der vil kunne gives nogle enorme præmier. Derudover vil der også være masser af penge til at udvikle spillet.
 
Det var bare lige min lidt vilde drøm, håber den går i opfyldelse. Men den virker lidt stor for mig "lille dansker" . Ved ikke rigtig hvor man skal starte...
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har deltaget i et kursus med nogle folk fra IO der producerede Hitman. Så for lige at gentage nogle af de ting de sagde, så handler det som lille firma om at producere en lille bitte del af et spil, og så lancere idéen på det rigtige tidspunkt til nogle af de store spillere på markedet.

Brugernes krav til grafik osv. er idag så skyhøje, at det kræver mange ressourcer at slå igennem med et spil. Således kostedet det 80 millioner (!) at udvikle hitman 2.

Spilbranchen er lidt af en gambler branche da der ikke er mange der har råd til at udvikle et spil til 80 millioner, hvis det ikke bliver et hit.

Mit råd ville være ikke at starte med at udvikle selve softwaren, men at sætte sig ned og idéudvikle på et super koncept. Når konceptet er der, så kan man udvikle prototyper, screenshots, scenarier osv. så det bliver nemmere at afsætte til spilproducenterne.

Og så ellers krydse fingre for at man havner på en bar med en der tager beslutninger om den slags (som det vidstnok skete for hitman i sin tid) og så kan liste sin idé ind under frakken :-)
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/23/2006 10:16:23 PM Forfatter:gamer Jeg har i lang tid gået med en idé/ønske om at starte et selskab der kan lave det nye HITMAN! Dvs. et lille selskab der kan lave en ny, fed, dansk spiltitel der kan klare sig internationalt. Jeg er selv uddannet bankrådgiver og arejder pt. som IT-supporter. Laver web i HTML og en smule ASP og FLASH. Nogle der er friske?

Hm-hm..... det lyder da spændende
 
 For "IO Interactive wanna be" skal kunne lykkedes, skal du nok fortælle lidt mere om hvad du har forstillet dig. Er det FPS? - for markedet svømmer i gode FPS spil. Der er altid plads til et nyt, godt game. RPG? MMORPG?
 
Jeg vil ikke skyde din idé ned, men du skal nok være lidt mere konkret, hvis du selv vil have konkret respons tilbage.
 
 
 
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
[QUOTE]Dato: 2/23/2006 10:47:45 PM Forfatter: Morten Bock
 
Spilbranchen er lidt af en gambler branche da der ikke er mange der har råd til at udvikle et spil til 80 millioner, hvis det ikke bliver et hit.
 
 
- Det er jeg enig i. Det er gamblers marked.. Det er umuligt at spå om succes for et nyudviklet spil. Havde VALVe troet på at CS, ville blive blive til det som det er idag? - De har måske gået med en "tyrkertro" på det, men graden af succes i branchen er svær at fornmme.
 
Konceptet skal være tænkt langt ned, for at finde en investor, til et iforvejen spækket marked af udviklere, producenter og distributører.
 
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

[QUOTE]Dato: 2/23/2006 10:38:15 PM Forfatter: Guldmobil.dk

 

Min idé er gået på, at man ikke skal kunne købe spillet i butikkerne. Det skal være et online spil, som man abonnere på, en måned af gangen eller noget, det skal ikke være dyrt, en 20''er pr. måned eller mindre. Det skal være god grafik, så derfor bliver det nok nødvendigt, at brugeren downloader spillet. Det skal være et krigsspil, hvor man kan lave hold eller spille individuelt, altså online. Der skal være nogle præmier til ''månedens hold'' og ''månedens individuelist''m.m. Hvis sådan et spil kunne blive globalt kendt og elsket, vil der være store indtjeningsmuligheder, og der vil kunne gives nogle enorme præmier. Derudover vil der også være masser af penge til at udvikle spillet.
 
Ja, det er en fed tanke, ik? -jeg har også tænkt noget a´la det samme, men lige nu har jeg lagt det på køl. Jeg syens det er enormt fedt at spille, men derfra og til at udvikle spil, ved jeg også at der er langt.
Jeg har brugt noget tid på at finde ud af hvordan markedet fungrer, og hvem der gør hvad, udviklere, producenter og distributører. Det er et komplekst marked, og hvor du skal prøve at skabe noget nichepræget, hvis du virkelig vil ind påmarkedet. Jeg kan se det vil blive svært at lave et succesfuldt FPS fra buttom ande up, men jeg siger ikke det er umuligt.
 
Jeg har også undersøgt markedet i relation til anmeldelse, men det er ikke kommercielt nok. Der er ikke de store mønter til anmeldersites i dag. Deres skribenter arbejder også gratis.
 
Jeg er stadig opsøgende, for at finde en niche indenfor gameing verdnen, da jeg bruger meget tid på det, har endnu ikke fundet "det gyldne æg" Men det kommer... Jeg vælger at skrive en god bog omkring gameing i stedet...
 
 
 
 
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey, ikke for at skyde jeres plan i vasken.

Der er næsten ingen chance for at få det gennemført hvis man absolut intet kender til det. Hvis det skal lykkeds så få jer en rigtig god ide og som er holdbar - lav et "storyboard" alá

og evt brug DTU''s offentlige opslagstavle med et opslag at i har ideen for et nyt online spil. og der vil i sikkert få kontakt til flere dygtige "nørder" som er igang med at uddanne sig til game-programmør.

Brug evt. også experten.dk at søge kompetente programmøre. Der sidder faktisk en god lille flok gode og dygtige folk derude som bare venter på at man river fat i dem med en god ide som de kan prøve af. og hvem ved... det kunne jo gå hen og blive en success..

held og lykke

Supply Chain blæksprutte

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)