Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til opstart af tøjvirksomhed! VARELAGER

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Pænt goddag herinde :)

Dette er mit første indlæg inde på siden - så hej!

Jeg ønsker at starte min egen linje med tøj rettet mod kvinder i forskellige størrelser. Hertil tænker jeg at starte med t-shirts i forskellige størrelser og understørrelser:

Eks. xs: 4 understørrelser, s: 4 understørrelser, m: 4 understørrelser etc. Design er basic og kvalitet med garanteret pasform og velvære.

Det eneste jeg her tænker virker totalt uoverskueligt for mig, er når jeg skal til at lave mit eget varelager!!

- Jeg tænker at finde en fabrik i Portugal der kan hjælpe mig. Hvad er jeres erfaring med det i forhold til pris og kvalitet?

- Derudover er jeg meget bange for at ende med et meget stort varelager som kan blive svært for mig at afsætte, især når jeg kører med understørrelser?

Har fundet ud af at virksomheden ASKET (Sverige) har gang i tilsvarende koncept til mænd (Euroman har også lige skrevet en artikel om dem). De har haft nemt ved afsæt af deres størrelser, men der er jo også stor forskel i forhold til mænd og kvinders pasform. (De kører med short - medium - long som understørrelser, hvor jeg tænker at køre med interval af cm mål under petit, medium, apple etc.). 

- Er der nogen herinde der har erfaring med at producere til niche markede inden for tøjindustrien, som har et par gode tips og tricks?

I det hele taget er jeg sprit virgin i iværksætter miljøet, så hvis i ønsker at dele af jeres erfaring så tager jeg imod med kyshånd!

Mange hilsner

Sidse 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sidse.

Jeg vil give dig 2 eksempler - som jeg håber giver dig lidt forståelse om dit valg.

Webshop

Jeg har skrevet om et webshop i min egen lille iværksætterbog for nybegyndere (omtales mere i næste eksempel) - hvor ejeren havde set markedet med at købe sprut online før alle andre. Han var super smart til at lave en dropshipping aftale således han ikke betale for et stort varelager. Men pga. han ikke kunne love sin leverandør ret meget salg, var hans salgspriser desværre højere end i butikkerne.

Hvad havde været smart var, at ved hvert salg løb han ned i bilka og købte flasken - hver gang en kunde bestilte den. Så var han fri for lager, dårlige priser og tabet af tiden til at forhandle aftalen på plads. Så ville han dog tabe sin tid på hver en ordre og måske 5-10 kr. per salg. Men det var ingenting i forhold til at brænde inde med et lager for 10 - 30.000 kr. 

Når der så var gang i salget kunne han endte købe et varelager eller forhandle en langt bedre pris med dropshipping forhandleren.

Min bog

Da jeg trykte det første oplag om min (www.detlilleskridt.dk) trykte jeg 100 stk. selvom jeg vidste jeg ville tabe penge på hver ordre. Men det var helt okay - for så kunne jeg se om folk kunne lide min bog og om de ville købe den. Hvis det gik dårligt var min investering lille i forhold til, da jeg maks tabte 10 kr. per solgt bog.

Konklusion:

Prøv at skære nogle af alle de størrelser fra. Start med medium eller small (hvad der nu passer til målgruppen) og se hvor få du kan købe - selvom du betaler overpris for det. Så kan du altid se om din ide holder, og købe i større mængder.

Alt held og lykke :)

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)