Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat/Ejer ønsker at dele regning med virksomheden, hvordan gør man lige det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal bestille T-shirts til nogle af vores kunder, og vores CEO ønsker at købe en til ham selv samtidig, han vil så gerne at jeg bestiller en ekstra til ham i samme bestilling.

Dvs. at jeg får en regning med en samlet pris, hvoraf en del af den pris skal betales af en ejer (af hans egen lomme) og resten skal betales af virksomheden. Kan det overhovedet lade sig gøre, og i så fald, hvordan skal det gøres (særlig mht. bogføring)?

Jeg beklager hvis der allerede er en tråd om dette, men jeg kunne ikke finde noget om det, nok fordi jeg ikke ved, hvad jeg bør søge på/efter?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Lund:
Dvs. at jeg får en regning med en samlet pris, hvoraf en del af den pris skal betales af en ejer (af hans egen lomme) og resten skal betales af virksomheden. Kan det overhovedet lade sig gøre, og i så fald, hvordan skal det gøres (særlig mht. bogføring)?

Er det ikke bare at lave en almindelig faktura til jeres ceo. Indkøbspris plus moms.

Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det tøj med logo ? Det gør en stor forskel.

Tilmeldt 8. Aug 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey: Jo det kunne man vel godt, men så bliver vi vel beskattiget af det, da det vil tæller som et salg, og det var jo ikke tænkt sådan, men snarere som et udlæg, som han så tilbagebetaler.

IFRS: Ja der vil være logo på, da det er T-shirts der skal reklamere for vores nyeste produkt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Lund:
Jo det kunne man vel godt, men så bliver vi vel beskattiget af det, da det vil tæller som et salg

Du bliver da ikke beskattet hvis du fakturer til jeres indkøbspris. Indtægten er det samme som udgiften og dermed et 0

Tilmeldt 8. Aug 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåh ja, det har du selvfølgelig ret i. Bare mig der er lidt langsom. Tak for hjælpen (til jer begge) :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)