Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husk køber skal hæfte personlig - Svindlere

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke enig med Anders betragtninger om cvr. CVR skriger rød alarm på alle involverede personer. Jeg er derimod enig i at kontrollen mv. er alt for dårlig fra Erhvervsstyrelsens side.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46477
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Jeg er ikke enig med Anders betragtninger om cvr. CVR skriger rød alarm på alle involverede personer. Jeg er derimod enig i at kontrollen mv. er alt for dårlig fra Erhvervsstyrelsens side.....

jeg følger lidt med i en ung (19) driftig iværksætter som nu har 13 konkurs/tvangslukkede IVS bag sig og 2 kørende (og jo på kort tid da selskabsformen jo ikke er ældgammel)
Underligt at styrelsen ikke sætter stopper og giver en pause. Tvangslukning kan være legitimt  men 13 stk på 2 år burde udløse et eller andet - men JA - søg på PERSONEN for at se om der er rødt lys - det kan man da

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

John, nu har jeg ikke dyrket reglerne om konkurskarantæne nærmere, men er problemet ikke at det er kurator i det enkelte bo som skal indstille til konkurskarantæne. Spørgsmålet er om de ser ud over det enkelte bo.....

Men igen - som i Anders's tilfælde - et opslag vil jo advare mod den pågældende person.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46477
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
er problemet ikke at det er kurator i det enkelte bo som skal indstille til konkurskarantæne. Spørgsmålet er om de ser ud over det enkelte bo....
jo sikker - og ER der altid en egentlig kurator eller opløses ofte helt formløst? (jeg spørger for jeg ved det ikke, men det ser ud som en del opløses helt totalt formløst)
Det var vel et sted for lidt automatik, hvor man ikke fik lov til at stifte på virk.dk hvis man inden for xx år havde yy tvangslukkede eller konkursede

Man kan sige tvangslukning kan være en rigtigt løsning, men man kommer jo ikke uden om, at de dels koster i behandling uden betaling fra ejeren, og dels jo kan koste kreditorer. Over xx lukkede - og så skal der en manuel behandling til for at stifte eller blive direktør - or whatever

Som jeg lige husker statistikken fra revisorforeningen så steg konkurser fra 15 til 16 med 60% og deres check viste, at mange af disse kom fra nystiftede IVS

Egne checks viste at ca 2200 IVS i sept/okt 2016 var under tvangslukning - ca 10% af alle stiftede, og det tyder på, at det nok er super det er let at komme igang, men også på, at det er nødvendigt med lidt flere krav - ikke pengemæssigt men på anden vis

Det er jo ikke for at tale IVS ned, men det sker jo af sig selv, hvis det foregår sådan, og styrelsen så ikke søger at forhindre gentagelse på gentagelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op, godt set Ravn.

Har haft møder med Operation X og Kontant, begge over 2 dage, men nedlagde sagen efter det møde vi havde med Skat og fødevarestyrelsen, fordi det så mente, at Skat ville stille sig frem og sige "ja vi arbejder på sagen"

Det var god info, kan gøre sagen lidt spændende igen for medierne.

Takker.

Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mener bare, at det burde ikke være så svært at lave nogle regler, som ikke kan lade en person gang på gang åbne et nyt cvr nr, der må jo være en årsag til en person lukker 6+ gange, derfra lader det ikke til at være tilfældigt.

Yes en kurator kan give konkurs karantæne. Denne kurator ville ikke, selvom at tyder på han burde, jeg pressede hårdt på hvilket Nordea Ejendomme også gjorde. Piv underligt men kan ikke blive overrasket mere. Svindlerens tidligere kurator blev efterfølgende stifter for hans næste selskab......ja den er go nok.... så er man bare oppe mod overmagten når systemet ikke vil hjælpe.

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:
Fik også kæmpe både på 150.000 DKK.
I 2016, kunne man ikke få en kæmpe båd for kr. 150.000

 

/ Henrik

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)