Overskriften er måske en smule bombastisk og ikke helt ment så hårdt som den er skrevet. Vi er en lille rengøringvirksomhed som gerne vil have en smule mere fodfæste. Den røde tråd i virksomheden er trappevask, men vi vil rigtigt gerne hjælpe med de opgaver som springer ud fra denne "røde tråd". Det kan være rengøring af fælleshuse, vaskerum samt håndværkerrengøringer osv. Jeg har med mit halvgamle og tvære sind ;) fået mig selv overbevist om, at vi absolut ikke vil være underleverandører. Jeg tænker at hvis vi gør det, så ikke længere har den fuldstændige magt omkring den ydelse eller kvalitet vi ønsker at levere. Kunne tænke mig indspark fra jer som sidder derude – Er vejen til, at vækste som underleverandør eller er det at "gå i seng med fjenden"? Mange hilsner og på forhånd tak Lars |
Hej Lars,
Vi har stået i lidt ala sammen situation. Vi valgte blot at fokusere på det positive ved at være underleverandør samtidig med at vi ville vækst med vores egen forretning. Det var vigtigt for os, at vi fik det samme ud af det økonomisk og ikke mindst, at vi fik noget at sige.
Nu er vores bureau et reklamebureau, så derfor havde vi også en skrap referencepolitik. Det betyder, at når vi besøger nye kunder, har vi lov til at vise tidligere arbejde, vi har været underleverandører på, frem.
Jeg forstår fuldt ud, hvad du mener - men jeg ville kigge på andre "salgskanaler" også, som supplerer din primære forretning :-)