Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel igen igen: Forskellige transport-scenarier

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Mit firma har adresse på samme adresse, hvor jeg bor som privatperson. Det er på sjælland. Mit firma driver jeg ved siden af et fuldtidsarbejde. Jeg er i gang med at købe en ejendom, som jeg har været ude og se et par gange. 

Hvordan er jeg stillede i følgende scenarier:

1. Kørsel fra mit fuldtidsarbejde til fremvisning af ejendom og videre hjem til mig selv.
Må jeg skrive alle kørte km på her? fuldtidsarbejde -> ejendom -> hjem

2. I søndags var jeg på familiebesøg i jylland, hvor jeg om søndagen skulle ud til 2. fremvisning på ejendommen.
Må jeg skrive alle kørte km på her? jylland -> ejendom -> hjem

3. Hvis jeg køber ejendommen, vil jeg have meget transport mellem mit arbejde/hjem og ejendommen i forbindelse med istandsættelsen.
Må jeg skrive alle kørte km på her: hjem -> ejendom -> hjem

Med venlig hilsen
Mikkel

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der mon nogen, som vil driste sig med et svar? :)

På forhånd tak!

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Hv:
Er der mon nogen, som vil driste sig med et svar? :)
Ja - hvad siger din egen mavefornemmelse....?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt konkret er det kaldt "befordringsgodtgørelse". 

Altså når du har en udgift for at drive firma'et, kan du så blive "godtgjort". 

Når du begynder at blande privat og erhverv sammen så plejer det ikke at gå så godt. 

Så hvis du besøger familie i jylland - så vil nok tage den som privat omkostning - da det jo nok er hovedetformålet. Og du jo tager din familie med. 

Så den korte distance hvor du opholder dig i Jylland, til den faktiske destanation - hvor dit ENESTE formål er forretning, så kan du der tage din befordringsgodgørelse

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret!

@Per Krabbe
Jeg er oprigtigt i tvivl. Her er mine bud. Et er dog hvad min mave siger og noget andet er, hvad man rent faktisk må. Jeg bliver ofte overrasket over, hvad man må.
1: Jeg kører fra mit fuldtidsjob til ejendom og derfra hjem.
Det ville være en omvej på ca. 5 km at køre fra mit fuldtidsjob til mit eget hjem for at "clocke" ind. Jeg hælder til at "snyde" med ruten og kun skrive km for hjem-ejendom-hjem og se bort fra, at jeg rigtigt kører fra mit fuldtidsarbejde.

2: Fra jylland til ejendom
Det tror jeg er for kreativt. Men man bliver nogle gange overrasket over, hvad man må/kan tillade sig. Se f.eks. Janniks svar.

3: Hjem - ejendom - hjem
Her tror jeg ikke, at der er nogle problemer.

@Jannik

Tak for svar!
Ifht. den med jylland, betyder det så, at jeg GERNE må skrive kørsel på for turen fra jylland til ejendommen? I det aktuelle eksempel havde jeg et møde med ejendomsmægleren. Herefter kørte jeg hjem til jeg selv, der ligger ca. 15 km fra ejendommen.

Mvh
Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Hv:
1. Kørsel fra mit fuldtidsarbejde til fremvisning af ejendom og videre hjem til mig selv.

Må jeg skrive alle kørte km på her? fuldtidsarbejde -> ejendom -> hjem

Nej.

Der skal beregnes befordringsfradrag svarende til afstanden tur/retur mellem hjem og arbejde. De km der ligger udover kan give kørselsgodtgørelse.

Mikkel Hv:
2. I søndags var jeg på familiebesøg i jylland, hvor jeg om søndagen skulle ud til 2. fremvisning på ejendommen.
Må jeg skrive alle kørte km på her? jylland -> ejendom -> hjem


Nej.

Turen til Jylland er privat og der er dermed ingen mulighed for kørselsgodtgørelse for hele turen hjem. Der kan dog beregnes kørselsgodtgørelse for de ekstra km som turen omkring ejendommen giver.

Mikkel Hv:
3. Hvis jeg køber ejendommen, vil jeg have meget transport mellem mit arbejde/hjem og ejendommen i forbindelse med istandsættelsen.
Må jeg skrive alle kørte km på her: hjem -> ejendom -> hjem

Ja, hvis det er mellem hjem og ejendom. Hvis det er fra arbejde du besøger ejendommen - så som under situation 1.

Dertil kommer så at de generelle betingelser for udbetaling af kørselsgodtgørelse er tilstede som eksempelvis egen bil, rimeligt forhold mellem indtjening og udbetalt kørselsgodtgørelse mv.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Hv:

@Jannik

Tak for svar!
Ifht. den med jylland, betyder det så, at jeg GERNE må skrive kørsel på for turen fra jylland til ejendommen? I det aktuelle eksempel havde jeg et møde med ejendomsmægleren. Herefter kørte jeg hjem til jeg selv, der ligger ca. 15 km fra ejendommen.

Nu er jeg ikke jurist, men blot iværksætter.. Men det er min helt klare bedømmelse af reglerne at det er OK. 

Se det som tommefinger-regel at når du har ekstra omkostninger du ikke vil have haft, hvis du ikke skulle have foretaget dine erhversforpligtelser, det er der befordringsgodtgørelsen træder ind.

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar og tid!

Jeg holder den til tommelfinger-reglen om, at hvis det er "ekstra", så skriver jeg det på. Det bliver hurtigt for spekulativt for håndører.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)